Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de aandoening waarbij er vlekken OP je oog zitten?

Ik heb wat vlekken op mijn oog, dus niet 'in' mijn oog en is het dus geen mouche volante.

Het zijn zwarte donkere vlekken op het oogwit. Ik heb hier geen last van en ben al bij de huisarts (assistente) geweest, en ze zij dat het niet erg was als ik er geen last van had. Maar toch zou ik hier meer informatie over willen weten, mocht ze het fout hebben.

Als iemand mij dan ook kan vertellen wat het is en of het schadelijk is met een bron erbij zou het fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
8.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mijn vader zei ook dat het onschuldig is, maar hij heeft niet echt de kennis daarvoor. Hij stelde voor om naar een opticien of huisarts te gaan. Maar volgens hen was de huisarts beter. Ik ben dus al naar de huisarts geweest. Maar ze zij alleen:'Als het geen pijn doet is het niet ernstig.' Ja maar dan weet ik nog steeds niet wat het is... Nu je dit zegt zal ik binnenkort ook eens naar een opticien gaan ;). Dankjewel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De vraagsteller is schoolgaand, dus seniel zal hij niet zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik ben inderdaad niet seniel xD. Maar het lijkt een beetje op deze foto: http://dro.hs.columbia.edu/snlplaque.htm De andere foto's zijn een beetje te overdreven. Ook is het een stuk(je) kleiner. Ik heb het echter wel in allebei mijn ogen op verschillende plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je in google zoekt op ""Senile scleral plaques"" (vooral google images) krijg je nog meer voorbeelden. maar inderdaad: schijnt geen probleem te zijn, puur ouderdoms verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar als je niet oud bent : ik weet het niet. dit was wat ik kon vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden