Moet een siamese tweeling 1 of 2 kaartjes voor de bioscoop kopen?

Mijn zusje stelde me deze vraag en dat zette me wel aan het denken... Ze passen samen op 1 stoel, mààr ze kijken we beide de film..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 stoel 1 kaartje, tijdje geleden zag ik over vliegtuigen dat extra brede personen die 2 stoelen nodig hadden voor 2 stoelen moesten betalen. Of het nu ook zo gaat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat dacht ik in de eerste instantie ook, maar als je voor de stoel betaald, kun je net zo goed iemand op schoot nemen.. Dus dan xou je denken dat je voor de film betaald, want die twee personen hebben wel een eigen bewustzijn natuurlijk..
HeerVoldemort
11 jaar geleden
LOL + voor deze vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
112012, de mensen in het vliegtuig betalen niet voor 2 stoelen, maar betalen voor 2 tickets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Siamese tweelingen passen niet per definitie samen op 1 stoel hoor. Ik schat zelfs dat ze vaker gewoon 2 stoelen nodig hebben dan samen op 1 stoel passen, en als ik kijk naar wat op de Engelse wikipedia staat heeft in ieder geval zo´n 60% slechts een deel van het bovenlichaam waarmee ze aan elkaar vastzitten, dus die hebben waarschijnlijk gewoon volgroeide onderlichamen.
(Er worden slechts een aantal percentages genoemd, dus het is niet zo dat de overige 40% wel allemaal één onvolgroeid persoon heeft of met het onderlichaam aan elkaar zit).

Het beste antwoord

Een kaartje koop je per persoon. Een Siamese tweeling bestaat uit twee personen, ook al zijn die op een bepaalde manier aan elkaar vastgegroeid. Ze zullen toch twee kaartjes willen kopen als ze naar een film, concert, of theatervoorstelling gaan.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de minnen niet, dit lijkt mij gewoon heel erg logisch..Dat ze anders zijn dan anderen betekend niet dat ze dan maar overal korting ed mogen hebben.
+ van mij

Andere antwoorden (1)

Hier is uiteraard geen algemene norm voor, maar ik ga er van uit dat de meeste bioscopen dit zakelijk bekijken en maar een kaartje laten betalen, aangezien de tweeling slechts een stoel bezet. De bioscoop wil graag geld verdienen per stoel en het is voor hen niet van belang hoeveel personen de film daadwerkelijk zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In "onze" bioscoop zijn er anderhalve stoelen, voor paartjes. Hoef ik maar 1 kaartje te kopen voor ons beide? Neem maar 1 plek in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze het zakelijk bekijken, is het toch logischer om 2 kaartjes te laten kopen? Zo verdienen ze immers het meeste geld.