Waar duiden deze klachten op: klein rood en blauw jeukend plekje, licht oedeem onderbeen?

Mijn vader heeft sinds een week of twee last van zijn been. Hij heeft op zijn onderbeen een lichte kleine blauwe plek (net boven de enkel), hij heeft een rood jeukend langwerpig plekje net onder de knie schijf en heel soms jeukt het onderbeen of een lichte steek.
Ook is het been iets dikker dan het ander been. Als ik erop duw dan springt het kuiltje gelijk terug, ook heeft hij geen pijn en ook geen klachten in de trant van duizeligheid, miselijkheid, gejaagd gevoel, bewegingsbeperking, koorts, krachtverlies.

Mijn vader is iemand die pas naar een huisarts gaat als hij niks meer kan.
Ik krijg het momenteel niet voor elkaar gepraat om hem naar de huisarts te krijgen.

Maar waar kan dit op duiden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou het gevolg van een insectenbeet kunnen zijn, insecten zijn er al weer volop. Is hij in de tuin bezig geweest, of in het park geweest, dan is de kans daarop groot. Adviseer hem toch even de huisarts te raadplegen, het kan ook iets totaal anders zijn. In de link staan verhalen van mensen met dezelfde soort klachten als gevolg van een insectenbeet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht en hij ook niet.