Welke hoestsiroop is het beste?

In de winkels worden vele soorten aangeboden:

Dropsiroop.
Tijmsiroop.
Denneknophoningsiroop
etc.

Waar heb je het meeste aan bij kriebelhoest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Bij kriebelhoest hoest je nauwelijks slijm op. Kriebelhoest - ook wel droge hoest of prikkelhoest genoemd - wordt meestal veroorzaakt door een virusinfectie.
Als je last hebt van kriebelhoest, dan is een middel met noscapine een goede keuze. Dit medicijn onderdrukt namelijk de hoestprikkel en is zowel voor kinderen als voor volwassenen geschikt. Noscapine kan zonder bezwaar worden gebruikt tijdens zwangerschap en borstvoeding

Noscapine is zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Noscapect Roter, Noscasan Natterman en Otrivin Noscapine en als het merkloze Noscapine Stroop, Noscapine Stroop suikervrij FNA, Hoestdrank bij prikkelhoest noscapine en Siripus Noscapini. Het is te verkrijgen in dragees en drank.

Voor meer informatie over noscapine: zie link 2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bisolvon is heel goed spul.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bisolvon of Broomhexidine de merk naam waaronder je het veel goedkoper te verkrijgen is, is goed tegen een vast zittende hoest, dus als je hoest en er moet slijm loskomen maar dat lukt niet. Dit is trouwens ook in tabletvorm te krijgen, makkelijker mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
merk naam moet natuurlijk stofnaam zijn Bisolvon is de merk naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij maak het niet uit of het nou stofnaam, merknaam is. Het hoertdrank bisolvon is gewoon goed spul voor taai, slijm, hoest, kriebel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar voor je portemonee maakt het wel een hoop uit, is maar een tip, geen kritiek.
Je moet goed weten wat voor hoest je hebt, hoest je alleen zonder dat er slijm los komt wordt dat meestal een kriebelhoest genoemd.
Daarvoor is een dropdrankje afdoende. Beter kan je zoeken naar de oorzaak van de hoest.
Een te droge lucht kan een oorzaak zijn, roken, verkoudheid of veel (hard) praten. Of een droge keel ,vandaar dat een zuigsnoepje of dropdrankje of tijmsiroop helpen.
Om de hoest prikkel te onderdrukken kan je iets innemen met codeïne, dit als je bv echt niet kan hoesten omdat in een klas moet zitten tijdens een examen of een bespreking hebt. Dit moet je alleen tijdelijk gebruiken, want door het onderdrukken van de hoest behandel je alleen de symptonen en niet de oorzaak. Je hoest niet voor niets.
Heb je een vastzittende hoest dan is Bisolvon (broomhexidine) een betere hoestdrank, die maakt het slijm los zodat je het kan ophoesten.
Duurt het hoesten langer dan 2 weken altijd even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk antwoord nelly+
Bij mij persoonlijk werkt Isla Moos het beste. Jarenlang allerlei hoestsiropen gebruikt, maar lostte de pijn en het gehoest toch nooit echt op. En de eerste paar seconden na het drinken deden bij mij altijd pijn.
Toen kreeg ik een keer toen ik bij iemand op bezoek was Isla Moos. Het is bedoeld voor de dezelfde dingen als hoestsiroop, alleen is het geen siroop maar zijn het een soort tabletjes waar je op moet sabbelen.
En sindsdien heb ik nooit meer siroop gekocht, want dit werkt zo ontzettend veel beter bij mij. En het zijn nog lekkere snoepjes om op te sabbelen ook.
Dus ik kan het je aanraden om die eens te proberen.
De werkzame stof is IJslandse mos.

Van de gewone hoestsiropen werkte tijm bij mijzelf het beste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Te koop bij de apotheek, maar ook gewoon bij de Kruidvat enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen goede en geen slechte. !
Je kunt ook zelf een theelepel honing in hete melk doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft ook wel wat
denneknophoning, smaakt buitengewoon
én heeft ook nog eens heilzame effecten!
drop is lekker
en thijm ook