Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen sommige mensen in China monddoekjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
naamlooss
11 jaar geleden
Chinese toeristen lopen in Amsterdam ook met mondkapjes rond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziet er idd altijd wel maf uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geregeld zie ik Chinese mensen een mondkapje dragen. Naar ‘horen zeggen' heb ik begrepen dat mensen deze onder andere dragen wanneer ze een bacterie of virus bij zich dragen; om andere mensen dus te beschermen voor overdracht. Nog niet zo'n stom idee vind ik! Echter heb ik ook schoonmaaksters in hostels geregeld deze mondkapjes zien dragen. Ze worden dus ook gedragen lijkt me om zich te beschermen tegen nare luchtjes en andermans bacteriën.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vanwege de enorme smog die daar heerst. Chinezen zijn rijker geworden en hebben massaal auto's aangeschaft. De daarbij behorende maatregelen voor een zuivere lucht hobbelen nog een beetje acjter de feiten aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
De industrie is meer de boosdoener wat de lucht vervuiling in china speelt al veel langer.
tegen bacteriën
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals? Wij hebben toch ook bacterien?
Ja ik zie ze altijd met mondkapjes en foto toestellen! Erg grappig op vakantie! Maar waarschijnlijk tegen de luchtvervuiling. Door het mondkapjes word de lucht voor een deel gezuiverd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is in china in de mode om zeer wit te zijn. Ze dragen mondkapje om geen zonlicht in hun gezicht te krijgen. Zodat hun huid Heel wit blijft. Dit was in een documentaire op tv en ook bij het jeugdjournaal. De virus en smog verhaal klopt ook is ook een reden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
schadelijke stoffen, oa van fabrieken en auto's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding