is een bloedprop bij menstruatie gevaarlijk?

Ik heb wel eens stukken "vlees" als ik ongesteld ben. Kan het zijn dat die bloed proppen zijn en zijn deze schadelijk of heeft het iets te betekenen, dat er iets in mijn baarmoeder zit zoals een vleesboom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel veel mensen zijn verkeerd voorgelicht over de menstruatie.
Het begint met.
De baarmoeder bestaat uit drie lagen slijmvlies. Elke maand bouwt de baarmoeder de buitenste laag slijmvlies op .ls een soort lekker bedje voor een komend eitje. Dan plus minus in de helft van de cyclus komt er een eitje die wacht op het zaadje. Als je zwanger word vinden het eitje en het zaadje elkaar dan gaan ze nestelen in dat bedje van slijmvlies. Meestal word je niet zwanger dus het eitje komt na zo,n drie gewoon naar buiten daar merk je niets van. De baarmoeder gaat daarna haar huisje weer schoonmaken. Dus die derde laag slijmvlies moet weer vervangen worden. Daarom ga je bloeden. Die vieze bloedproppen zijn het slijmvlies die eruit komt. Na het bloeden begint het weer overnieuw. Is helemaal net gek dat je dat niet weet. Nog steeds worden meisjes voorgelicht met de onzin dat als je gaat bloeden het eitje eruit komt.

Het beste antwoord

Nee, je hoeft je totaal geen zorgen te maken.
In de eerste helft van je cyclus weeft je lichaam een 'lakentje' van slijm voor het 'logeerbed' dat klaarstaat (dat is je baarmoeder). Maar als er geen gast komt (je eicel ontmoet geen zaadcel) worden de lakens maandelijks vervangen. Ongesteld zijn is het afstoten van de lakens.
Dat kan in puur vloeibare vorm of in wat grotere stukken. Soms wel tot 2x4 cm.
Deze 'proppen lakens' lijken wat op kippenlevertjes en kunnen totaal geen kwaad. Het is baarmoederslijm. Ze gaan niet je lichaam door of zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!
ik hoop dat het de "proppen lakens" zijn en niet iets ergs.

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, bloedstolsels in je menstruatiebloed zijn niet gevaarlijk en ze hebben niks met vleesbomen te maken.