Wat te doen tegen oorontsteking?

Ik heb gemiddeld om het half jaar oorontsteking. Vandaag ook weer. Jammer genoeg is de dokter dicht en heb ik het
Morgen erg druk. Is er misschien een manier om met huis-tuin&keukenmiddelen je oorontsteking te laten verdwijnen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

Als je vaak ooronsteking hebt, moet je je door laten verwijzen naar de kno-arts zodat hij of zij kan bepalen of het in jouw geval niet beter is om buisjes in je trommelvlies te zetten. Voor de rest geldt dat als je niet kunt wachten je naar de huisartsenpost moet gaan, een Klazien-uut-Zalk-middeltje zou ik niet eens willen proberen aangezien de ontsteking in je oor zit. Goede ontstekingsremmers zijn niet zonder recept te verkrijgen en ook daarmee is het niet vandaag of morgen over als het echt een oorontsteking is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

als je echt oorontsteking hebt kan je beter even naar een andere huisarts gaan die dienst heeft als jou huisarts er niet is. meestal staat er op het antwoordapparaat van je huisarts wel waar je heen kan bellen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, daar zijn ze voor.
Je kunt het proberen met een Soda, dat is ook kan helpen tegen ontstekingen..dat los je op in warm water... ik weet niet waar je die ontsteking hebt maar anders kun je dit proberen... anders ik zal wel maar de huisarts gaan die kan je een antibiotica zalfje geven en dan gaat het ook snel beteren!

Toegevoegd na 2 minuten:
OEPSSS ik heb niet goed gelezen! sorry.
dan zal ik zeggen maak een afspraak bij de dokter die invalt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor nu naar de vervangend arts.
Voor de toekomst, terug naar je huisarts en een verwijzing vragen naar de oorarts. Als je ieder jaar 2 keer een oorontsteking hebt is dat niet echt goed. Dan is er vast meer aan de hand. Even naar laten kijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een middenoorontsteking krijg je meestal zure druppels, dat weet je waarschijnlijk wel. Er is niet snel een huis-tuin-keukenmiddel voor een ontsteking. Je zal dus naar de apotheek of drogist moeten gaan. Meestal heb je wel een pijnstiller als ibuprofen in huis, dat remt ook de ontsteking af, of alleen voor de pijn kan je ook paracetamol nemen. Een ontzwellende neusspray kan er ook voor zorgen dat de buis van Eustachius weer vrijgemaakt kan worden en daardoor kan het ontstekingsvocht weglopen. Spuitflesjes om het oor te reinigen met fysiologisch serum (soort zoutoplossing) reinigen het oor, maar gebruik geen wattenstaafje en neem voorzichtig de punt van een schone tissue. Neem nooit op eigen houtje oordruppels, dit kan gehoorschade aanrichten bij trommelvliesbeschadiging. Homeopathisch duurt het iets langer voor je effect bereikt, maar pakt wel de oorzaak aan en stimuleert het zelfredzame van je lichaam. Belladonna is zo`n homeopathisch middel voor acute oorpijn en Calcarea carbonica is meer voor chronisch pijn. Ga wel naar de dokter als hij er weer is, als je niet naar een dienstdoende arts wil gaan.
amc
14 jaar geleden
Azijn, verdund met de helft water in het oor druppelen. Ik heb dit gedaan op advies van de huisarts, toen medicatie niet hielp. Hiermee had ik resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk kun je bij de apotheek wel druppels kopen.
Soms wil een druppel slaolie ook wel eens helpen.
Neus dicht knijpen en dan flink blazen dan heb je kans dat je het binnenoor belucht via de buis van Eustachius.
En lest best, neusdruppels gebruiken.
Klinkt gek maar de slijmvliezen van de neus en keel lopen door in de buis van Eustachius en die kunnen ook daar gezwollen zijn. Daar door wordt het binnenoor niet belucht en dat kan de pijn veroorzaken.
Daarnaast 2 paracetamol.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor echte middenoorontsteking(otitis media) helpt KLACID goed.
Ik ben een poos (vrijwel) doof geweest (niet stom) en moest voor een belangrijk optreden het geluid regelen.
Dat is knap onhandig als je doof bent.
Je kunt natuurlijk met een koptelefoon snoeihard aan wel wat horen, als geluidstechnicus echter moet je horen wat het publiek hoort, dus moet je gehoor in orde zijn.
Ik kreeg toen van een bevriende arts Klacid en was er in een paar dagen van af.
Het zeer zware middel wordt ook gebruikt tegen longontsteking en maagzweren (helicobacter pyroli)
en is een flinke belasting van je lever.
Het komt echter ook op slecht doorbloedde plaatsen als de inhoud van de buis van Eustachius, die zit soms vol met ziekteverwekkers, waar het lichaam ze slecht zelf weg kan krijgen.
Sinds deze drastissche aanpak heb ik ook geen last meer van drukverschillen door vliegen etc.
Wanneer het alleen de gehoorgang betreft is ontsmetten met milde desinfectiemiddelen icm. wat babyolie natuurlijk een beter aanpak, met een kanon op een mug schieten is immers ook redelijk ineffectief.........