Wat is de gemiddelde leeftijd dat kinderen/mensen voor het eerst seks hebben?

Dat benieuwd me wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veels te vroeg, vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind ik ook koolwitje ik had vroeger op de middelbare school een meisje zitten die was 13 jaar oud en zwanger.
Tegenwoordig is het kind met een kind helaas

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt een beetje af van wat je met 'seks' hebben bedoeld.
Gemiddelde leeftijd eerste (tong)zoen is in Nederland 14 jaar; De gemiddelde leeftijd van de eerste ervaring met voelen en strelen is 15,4 jaar; De gemiddelde leeftijd van de eerste geslachtsgemeenschap is 16,7 jaar.

Wereldwijd hebben mensen op een gemiddelde leeftijd van 17,7 jaar voor de eertse keer seks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld ligt dat rond de 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rond de 15, 16,17 en heel soms 18
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd "leuk " om te leren en te begrijpen dat "iedereen " alleen aangepaste en "normale" mensen betreft. Nooit worden gehandicapten , gekwetste en misbruikte mensen en alle psychologisch niet - aangepasten in deze onderzoeken aangegeven.

Er is net een film in de bioscoop over een jongen met het syndroom van Down die ook een eerste seksuele relatie met een vrouw kan beleven. ( Yo tambien) .

Dus het antwoord moet zijn : Voor de normale mensen ongeveer tussen de 15 en de 23 jaar .

Voor alle buitencategoriën ( niet neurotypische , lichamelijk gemankeerde en de misbruikte medemens , en ook nog diegenen die vanwege hun geloof tot het huwelijk maagd dienen te blijven ): meestal véél later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In NL ligt die leeftijd rond de 17 heb ik ergens gelezen. Zelf was ik ook 17... maar voor de 1e keer seks, het is maar net wanneer je er zelf aan toe bent. Het is niet raar o.i.d om op eerdere/latere leeftijd seks te hebben.