Hoe kom ik van een verstopte neus af?

Ik ben verkouden en heb vooral een hele volle neus. Ik snuit 4 pakken zakdoeken per dag vol en begin het een beetje irritant te vinden. Iemand tips om er asap van af te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (11)

bij mij helpt het om een beetje vix vaporub onder mijn neus te smeren, prikt even maar helpt wel! en snachts het potje open zetten op mijn nachtkastje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een erg aquraat middel bij het begin van een neusverkoudheid is: Breng een kopje water aan de kook, en voeg er een paar theelepeltjes keuekenzout aan toe.Laat afkoelen en druppel het meermaals daags in beide neusgaten. Prikkelt in het begin wel wat, maar een -zééér- efficient middel tot verlichting/genezing.Werd me aangeraden door een neus-keel-oorspecialist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad wel heel sterk! Een tip omdat niet alle theelepeltjes en kopjes even groot zijn: het resultaat moet ongeveer net zo zout zijn als je tranen.
Beetje zout water opsnuiven. Is heel goor, maar werkt prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook nog kunt doen afgezien van de zout-oplossingen is bij voorkeur s'nachts een open gesneden ui naast je bed leggen. De uit zorgt ervoor dat je verstopte neus opengaat en de volgende morgen kun je weer beter ademhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je neus 'open' blijft, goede tips staan hier al boven,
snuiven van zout water, neusspray's en ook stomen helpt.
Een doorgesneden ui naast je bed is een middeltje van 'oma' wat ook helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, neusspray.
Niet de homeopatische rommel want dat werkt voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neusspray geeft meteen verlichting, maar let op!!
gebruik dit niet langer dan een week, want gebruik je het te lang, dan kan het averechts gaan werken, en ben je nog verder van huis.
je zou ook de spray voor de nacht kunnen bewaren, en je overdag behelpen met zout water.
Rieneke1
14 jaar geleden
Door te spoelen met een neusdouche. Neussprays kunnen op de lange duur schadelijk zijn voor je slijmvliezen. Zout water opsnuiven is een heel naar gevoel en spoelt niet goed door. Met een neusdouche spoel je je neus schoon en het geeft een enorm opgelucht gevoel. Het voelt prettig aan en helpt ook bij hooikoorts en voorkomt voorhoofdsholteontsteking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoutwaterdruppels (verkrijgbaar bij drogist of apotheek) helpen bij een verstopte neus.

Een warme douche heeft niet alleen een ontspannende werking op je lijf, de warme waterdamp is goed voor je luchtwegen. Een stoombad boven een kom warm (niet kokend) water helpt ook goed tegen een verstopte neus.

Een verstopte neus is te verhelpen door het opsnuiven van de geur van calvados. Schenk een bodem van deze drank in een cognacglas en snuif de (heerlijke) geur op om het neusslijmvlies te prikkelen. Herhaal dit enige malen per dag.

Ook pittig eten is goed tegen een verstopte neus, probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer dit maar eens. Bij mij heeft die altijd geholpen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor maximaal een week neusdruppels en daarna stoppen omdat je slijmvliezen dan kapot gaan.
Meestal ben je dan wel boven water.