Dat valt wel mee, echt schoon is het niet, maar zo heel vies ook weer niet, een beetje vies, beter gezegd.
Geld gaat van hand tot hand, en soms zijn die handen vies. Toch valt het aantal bacteriën op munten en bankbiljetten reuze mee, stelden Wageningse onderzoekers vast.
De microbiologen haalden onder leiding van dr. Rijkelt Beumer 270 munten en 120 bankbiljetten naar hun lab, allemaal afkomstig van de Wageningse middenstand. De vraag was hoeveel bacteriën erop zaten, en of daar ook ziekteverwekkende types bij waren. Maar of het geld nu van snackbars, bakkers, slagers, groente-, vis- of kaasboeren kwam, er was weinig mee aan de hand. Munten bleken ware woestijnen, met hooguit duizend bacteriën erop. Bankbiljetten hadden soms een paar miljoen bewoners. Niets om je druk over te maken, zeggen de onderzoekers. Er zat soms wel een bekende ziekteverwekker tussen, zoals Escherichia coli, Staphylococcus aureus of Bacillus cereus, maar deze bacteriën komen bijna overal voor en produceren pas gifstoffen onder speciale omstandigheden. Geld is dus geen gevaarlijke besmettingsbron, concluderen de microbiologen, althans niet in Wageningen. Het wachten is nu op de uitkomsten van soortgelijke proeven in andere landen, die binnenkort bekend gemaakt zullen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja geld is heel erg vies het zit echt vol bacterien.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overal zitten bacteriën.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja maar op geld zit heel erg veel van alles wat geld wordt namelijk nooit schoongemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onjuist
ronron1212
11 jaar geleden
Onderbouw dat eens Niels1411 je reactie
Ja, geld is vies.

Dit komt omdat er vaak via de handen wordt verspreid. Mensen raken dingen aan, mensen niezen --> En vervolgens raken ze het geld aan. Het geld krijg jij in je handen en dan zit je handen vol bacteriën.

Ook valt geld soms op de grond. En straatgrond is ook niet bepaald schoon.

Je weet ook niet wat met het geld is gebeurd voordat je het kreeg. Zoals: In wc gevallen, beesten erop hebben gelopen, ect, ik denk dat je zelf vieze dingen kan bedenken. :)