Is dit normaal of moet ik naar de huisarts?

Ik las het verhaal van een ander iemand op deze site en ik heb ongeveer hetzelfde; namelijk als ik net gegeten heb kan ik mijn buik echt abnormaal dik maken. Zelfs mijn zusjes vinden dat het lijkt alsof ik dan zwanger ben! En zelfs zij staan niet te kijken als ik een gewoon buikje maak.
Maar om het beeldend te maken: mijn buik lijkt dan op n buik van iemand die n paar maanden zwanger is.
Dus samengevat: is dit erg en kan ik er iets aan laten doen, of kan dit geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik weet niet hoe je buik was,maar als je het zelf niet vertrouwt zal ik de huisarts bellen, tenslotte daarvoor betaal je premie, beter voorkomen dan genezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tja, mijn vraag is: wat is normaal? En wat verwacht je van de huisarts? De huisarts zal vragen, is dit iets van de laatste tijd, zo ja, sinds wanneer? Wat is er sindsdien dan veranderd, ben je anders gaan eten of drinken tijdens het eten? Etc.
Uit jouw verhaal op te maken is het iets dat jij gewoon hebt. Een mogelijke verklaring kan zijn dat je meer lucht tot je neemt tijdens het eten dan andere mensen. Of dat je combinaties eet die meer gisten, bijv fruit na het eten.
Mocht je je echt zorgen maken, kun je het eens bespreekbaar maken bij je huisarts eventueel wanneer je voor iets anders gaat. Als jij je verder kiplekker voelt, zou ik me er zelf geen zorgen om maken.

Fijne avond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft je geen zorgen te maken dat is normaal.
Ik ken heel veel mensen die dat ook hebben of kunnen naar het eten,dit heeft iets te maken met de lucht die je er bij slikt als je eet en als jij ook nog steeds tijdens het eten praat dan krijg je nog meer lucht binnen, en dat is dan de redenen waarom jij je buik zo kan opblazen.
Mischien klinkt het voor je niet serieus maar dat is het wel,ik zelf kan het ook naar het eten,hoe eerder genoemd maak je geen zorgen,en als je het niet vertrouwt ga dan naar de huisarts maar ik weet zeker dat hij of zij netjes gaat lachen en tegen je gaat vertellen dat niets aan de hand is.
Zolang je geen pijn lijd of andere buikklachten hebt tijdens het opblazen van je buik is niets aan de hand.