Hoe kan het dat studenten ritalin slikken als men beweert dat iemand zonder ADHD drukker van het middel wordt??

De laatste tijd hoor je steeds vaker dat studenten ritalin slikken om lang achter elkaar te kunnen studeren.
Van de andere kant hoor je dat men roept dat als je geen ADHD hebt je heel erg druk kan worden van het middel.Er wordt door sommige zelfs beweert je op zo'n manier kan kijken of je ADHD hebt.

De laatste twee beweringen kunnen naar mijn idee niet kloppen.

Of hebben al die studenten toevallig ADHD?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ritalin is een soort pepmiddel wat raar genoeg juist rust geeft bij ADHD ers. Hoe dit komt,daar zijn ze zelf nog niet achter. Als je er van gaat stuiteren, doe je precies wat je moet doen bij Ritalin. Word je er rustig van dan heb je misschien wel ADHD. Toegevoegd na 3 minuten: 3 maanden geleden heb ik een uitgebreid antwoord over Ritalin en de effecten van deze amfetamine geschreven op GV. Zoek het eens op als het je interesseert.

Ritalin heeft voor iemand zonder ADHD ongeveer een werking als speed. Je krijgt er dus heel veel energie van, waar je inderdaad druk van kan worden. Al die energie zorgt ervoor dat zo'n student nachten door kan halen. Het is een extremere vorm van sloten koffie drinken of liters Red Bull achterover slaan. Je gaat ervan stuiteren, en het houdt je wakker.

De rem werkt niet goed bij Kinderen met ADHD zodat ze maar doorgaan en doorgaan. Ritalin activeert de rem bij deze kinderen.

mijn man heeft ADHD en gebruikt rittalin. ze zeiden bij de begeleiding dat hij een stofje in zn hersens heeft waardoor hij druk is (ADHD). Rittalin zorgt er bij hem voor dat hij rustiger wordt. Dat stofje in de hersenen wordt onderdrukt zeg maar. maar rittalin is ergens in de 90% speed. heb je dat stofje niet, dan word je drukker, krijg je meer energie en kun je langer doorgaan. zoiets.... :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100