Hoe lang kun je een virus met je meenemen?

mijn schoonzus was een week geleden ziek geweest. van de week kwam ze op bezoek. twee dagen erna was mijn vriend ziek. komt dat omdat zij die bacterie nog bij dr had?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bacterie en een virus zijn verschillende dingen.
Over het algemeen ben je vooral besmettelijk tot kort nadat je zelf verschijnselen krijgt, dus vermoedelijk heeft je vriend het elders opgelopen.

Antwoorden (2)

Helaas staat er geen afzender op een virus, je kunt het evengoed krijgen van een collega, of in een winkel,of van je schoonzus, misschien heeft die intussen weer nieuwe virussen opgedaan. Die van haar eerdere ziekte zijn al wel weer verdwenen als ze beter is
anneliez
12 jaar geleden
Er zijn virussen die je je hele leven met je mee draagt. zoals het herpes virus waar je een koortslip van krijgt.
Je haalt virus en bacterie door elkaar.
In deze tijd van het jaar kan je eigenlijk overal een verkoudheid oplopen, het is haast niet te achterhalen waar het vandaan komt.
Zorgen voor een goede weerstand is het enige wat je kan doen.