Wat moet je doen als je je tampon er niet meer uit krijgt?

veel zeggen je naar de dokter moet gaan, maar wat kan die doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.4K

Het beste antwoord

Oh dat lijkt me heel vervelend. Als het je écht écht niet zelf lukt, dan zal ik maar opschieten om naar de dokter te gaan. Als een tampon te lang in je blijft zitten kan dat hele nare gevolgen hebben.
In de link kun je wat gezellige forum-tips meelezen. Je bent zo te lezen zeker niet de enige!
Succes. het komt vast wel goed.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het zijn NIET de handigste en veiligste tips op dat forum!! Ga dus ook maar vooral niet met een douchekop aan het prutsen.. , zoals SuzyQ in een reactie al waarschuwde.

Mijn doel met deze site was grotendeels om je te laten zien dat je blijkbaar lang niet de enige bent met dit probleem, zodat je wat meer lef krijgt om de dokter te laten helpen. Want als het je echt niet zelf lukt lijkt me dat de enige oplossing.. succes nogmaals
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Die kan de tampon eruit halen dus...

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij mijn weten zit er toch een touwtje aan, dat kun je dan toch gebruiken om aan te trekken en dan komt die tampon er toch uit, dat kan toch niet anders... (Maar ja ik ben een man en heb er geen praktijkervaring mee...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon naar de dokter gaan als je hem er niet uit kan persen. die man is wel wat gewend en hij haalt hem er zo uit
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denken mensen toch dat de dokter een man is? 80% van de geneeskunde studenten is een vrouw, en dat begint ook al 80% van de (huis)artsen te worden. Of dat de schroom minder erg maakt als zij een vrouw is, weet ik dan ook weer niet...
heb je het al geprobeerd terwijl je op bed ligt, met een kussen onder je kont?
gebruik flink glijmiddel, of desnoods olie, op je vingers.
zo kom je goed diep, en krijg je misschien toch grip op het ding.
succes!
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk komt ie er zo ook uit rieneke..een goede tip+
de dokter zal die verwijderen met gepast materiaal vb een pincet of dergelijke.. dat zou normaal niet zo pijnlijk mogen zijn.. dus geen schrik! het komt wel goed :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang zit hij er al in?

Veel vrouwen laten een tampon te kort zitten. Dan gaat het verwijderen veel stroever. Als hij er nog geen vier tot zes uur in zit, zou ik hem nog even laten zitten en na een paar uur nog eens proberen.

Het kan helpen om te persen (alsof je moet poepen) terwijl je trekt, dan gaat de vagina wat verder open. Als je je spieren aanspant alsof je je plas inhoudt, gaat het juist moeilijker.

Als het touwtje eraf is, kun je (als hij er al lang genoeg in zit) proberen hem eruit te persen terwijl je op de wc zit. Als je hem ver genoeg kunt persen dat hij een stukje uitsteekt, kun je hem vervolgens met je vingers pakken.

Als dat allemaal niet lukt, kun je inderdaad het beste langs de dokter. Die kan er met een soort tangetje goed grip op krijgen en hem er zo uit trekken. Wacht daar niet te lang mee, de tampon moet niet langer dan een uur of acht blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Helemaal goed. Waar nog bijkomt dat een dokter een andere trekrichting heeft ten opzichte van je lichaam, wat het voor hem makkelijker maakt dan voor jou. Jij moet jezelf toch in bepaalde bochten wringen om er goed bij te kunnen. Dat maakt het sowieso al lastiger. Daar komt bij dat je nu net de verkeerde spieren aanspant om jezelf in die bochten te dwingen. Dat gaat zo dus niet lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is omdat als je een tampon te lang laat zitten, het risico op toxic shock syndrom (TSS) wordt verhoogd. Dit is een zeldzame aandoening veroorzaakt door een bacterie die in de vagina voor kan komen. TSS geeft in eerste instantie griepachtige symptomen, maar kan wanneer onbehandeld dodelijk zijn. TSS komt het vaakst voor bij vrouwen tijdens de menstruatie, en er lijkt een verband te zijn met het gebruik van tampons. Als je een tampon te lang laat zitten, is de kans op TSS nog steeds zéér klein, maar bij iets dat minstens heel onaangenaam en in het ergste geval dodelijk is, is het beter om gewoon geen risico te nemen. Acht uur slapen met een tampon in is geen probleem, maar als je weet dat je uit wilt slapen, is het toch verstandiger om maandverband te gebruiken, of even op te staan om je tampon te verwisselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik zou geen risico nemen en meteen naar de dokter gaan. Als je zelf gaat experimenteren duw je hem misschien nog verder. De huisarts heeft er goed zicht op met een spreider en kan hem er met speciaal gereedschap direct uithalen. Zo ziet hij ook gelijk of er iets beschadigd is. Hij kan je ook meteen doorverwijzen naar de gynaecoloog als het hem ook niet lukt of als het te riskant voor hem wordt.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een tampon op de juiste manier heb ingebracht, zit hij sowieso zo ver mogelijk. En zo snel beschadigt er echt niet iets door een tampon.
Het makkelijkst is dat je even langs de dokter gaat om eruit te vissen. Als je dat niet doet, komt uiteindelijke de tampon er weer uit want die is lichaamsvreemd. Ondertussen kan je wel een nare ontsteking oplopen en daar zou ik niet op wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een foefje maar het klinkt misschien een beetje raar. Ga onder de douche en haal de douchekop van de slang. Laat wat water binnen in je vagina stromen door middel van die slang die je een klein stukje inbrengt.
Zo absorbeert de tampon het water en word groter en zwaarder, en kun je hem er makkelijker uitpersen. In ieder geval naar beneden persen totdat je hem kunt pakken.
Blijf vooral ontspannen en raak niet in paniek. Als het echt niet lukt heeft de dokter hem er zo uit hoor!

Toegevoegd na 1 minuut:
En het is niet gevaarlijk hoor. Het word ook vaak toegepast om te spoelen, of om een menstruatie sponsje er uit te halen. Gewoon rustig doen en niet te harde straal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is dit wél gevaarlijk! Zeker als de die slang een stukje je vagina in brengt, kun je, óók als je denkt dat de straal niet te hard is, de druk in de vagina veel te hoog laten oplopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet wel weten hoe je t doet natuurlijk. je stopt de slang ook niet echt ver naar binnen en gebruikt gewoon een zachte straal. je moet hem wel een heel klein stukje voorbij de opening doen natuurlijk anders komt het water er niet in. t water komt ook alleen maar even in je vagina en niet in je baarmoeder ofzo. het loopt er zo weer uit. ik heb om mij heen in ieder geval nooit gehoord dat het schade heeft veroorzaakt. en zelf heb ik er ook nog niks engs aan overgehouden. kan me wel voorstellen dat het eng lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt niet alleen eng, het is gewoon gevaarlijk. Dat blijkbaar om je heen niemand schade heeft ondervonden, is puur geluk. Als ik jou was, zou ik dit ook nooit meer doen.
Ik weet niet hoe lang hij al zit? Maar is het meer dan 8 uur en je krijgt hem er zelf niet uit, dan toch meneer of mevrouw Doc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn collega had dat ook, doc. haal hem er uit met een eendenbek 5 tellen werk geen pijn geen probleem. Gebeurd vaker.