Waarom komt niemand helpen als ze de hulp toegezegd hebben?

Ik loop voor een paar maanden in het gips en kan dus weinig tot niets doen. Iedereen bied hulp aan en zegt:" je vraagt het maar even" wat ik dan ter plekke doe.
Wie doet boodschappen voor mij? NIEMAND!
Wie veegt even de sneeuw voor mij weg? NIEMAND!
Wie gaat mijn eten halen bij de voedselbank (ze komen het niet brengen) NIEMAND. Verwachten ze dat ik het weer vraag of op mijn knieen moet gaan zitten erbij?
Hulp moet spontaan komen en men moet niet eerst voor de tweede keer hoeven vragen.
Het antwoord Thuiszorg hoeft niet genoemd, die komt daar niet voor! Die poezelt alleen een beetje de kast af en bij uitzondering stofzuigen of dweilen.
Waarom komt niemand helpen als ze de hulp toegezegd hebben?

Toegevoegd na 46 minuten:
alterego: Mijn gips zit er net een paar dagen omheen.
Verder help ik mensen, zonder dat ze dat hoevrn vragen. Ik weet dat mijn buurvrouw graag een visje van de markt lust. Kleine moeite om dat mee te nemen, zonder dat ze het gevraagd heeft.
Ja,het heeft me wel eens veel geld gekost bij een verkeerde inschatting.Mijn hulp blijft automatisch gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat iedereen druk is met hun eigen leven, en vergeet dat jij onthandt thuis zit. Helaas is dat de status vand emaatschappij. Je zegt echter: Hulp moet spontaan komen en men moet niet eerst gevraagd worden.. Daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben het aangeboden. Daarna kan je hun zeggen: Hey, kan je dit of dat doen. Als ze dan neit komen: Dat is echt slecht. En ik zou serieus kijken of je je vriendenkring niet wat zou moeten veranderen. Als mijn vrienden hulp toezeggen als ik ziek thuis zit, en niet zouden komen.. Tja, dan was mijn vriendschaps gevoel lichtelijk vermindert..

Helaas heeft niet iedereen jouw toeschietelijke instelling..... wellicht gelukkig maar, want als iedereen maar zelf bedenkt wat een ander zou waarderen zullen er een hoop mensen naast zitten, en gebeuren er allerlei dingen waar men helemaal niet op zit te wachten. Maar iets meer zou best kunnen, je zult ze helaas op de man af moeten vragen, opbellen en afspraken maken over hoe ze hulp voor jouw het best kunnen inpassen in hun leven. Je zit er enige maanden aan vast, dus het is hulp voor langere tijd, dat vergt enige planning. Pas zelf aan, vraag bijvoorbeeld wanneer zij boodschappen doen en of ze dan het voor jouw ook willen meenemen, en wanneer zij dan graag jouw lijstje willen hebben. Diegene die al heeft toegezegd te helpen kun je dus gewoon direct vragen wanneer het hun uitkomt. De brutale heeft de halve wereld, dus opbellen... op de man aangesproken is het een stuk moeilijker voor mensen om er onderuit te kruipen.

Heel erg veel mensen kunnen gewoon geen 'nee' zeggen!

Ik zou zeggen, vraag het ze. Misschien dat ze je eigenlijk iet willen/kunnen helpen. Of dat ze denken dat je geen hulp nodig hebt omdat je eerder hebt aangegeven dat je geen hulp nodig hebt. Of ze verwachten dat anderen je al hebben geholpen. Of ze hebben zelf hulp nodig.

Tja, als je in nood bent leer je, je echte vrienden kennen. Sterkte er mee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100