Ik ben tijdens het zoeken vergeten wat ik zocht. is dat erg?

hoort dat bij dement zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een paar hoofdletters vergeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje afhankelijk van je leeftijd, je kunt ook gewoon verstrooid zijn.

Het beste antwoord

Iedereen vergeet wel eens wat. Maar bij ouderen kan vergeetachtigheid ernstige vormen aannemen. Dit is niet altijd een dementie waar je niets aan kunt doen. De doorbloeding van de hersenen wordt als je ouder wordt ook vaak slechter en dit heeft een slechtere geheugenfunctie tot gevolg.

Net zoals ouder worden gepaard gaat met moeilijker lopen of slechter horen, kan het geheugen achteruit gaan. Vergeetachtigheid kan ook een signaal zijn van beginnende dementie. Dan gaat het geheugenverlies verder dan de gebruikelijke vergeetachtigheid bij oudere mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (29)

Nee hoor is mij ook wel eens overkomen.

Maar als het je zeer regelmatig zou overkomen dat ik er dan wat achter zou gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Maar als het je zeer regelmatig zou overkomen dat ik er dan wat achter zou gaan zoeken." Als je dan maar niet vergeet wat je er achter moet zoeken :P;) Leuk woord grapje ... :P +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja dan wordt het erg lastig.... :P
Nee dat is een tussenstadium, na het zoeken komt pas dementie... Als je nog wil zoeken dan is dat nog steeds tussenstadium...

Als je niet weet wat zoeken is, dan heb je weer rust en is alles ok...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te lezen is 't bij jou al snel ingetreden. Begonnen met vergeten betekenis toe te kennen aan verzameltermen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX: stevige uitspraak: dit is een tussenstadium. Kun jij op afstand die 'diagnose' stellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsjeblieft zeg, niet gehinderd door enige kennis iemand aanpraten dat hij in het 'tussenstadium' van dement worden zit. Ga je eens héél diep schamen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, wel een beetje erg kort door de bocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsjongejonge, bij ons thuis noemen we dat 'Alzheimer light'. Maar hier slaat het als antwoord nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is iedereen weer negatief.
Hoewel Xinix het als grapje brengt, zit er wel degelijk een kern van waarheid in, dat je pas dement bent, als je niet meer weet dat je iets kwijt bent, en bent gestopt met zoeken.
Nee hoor, dit overkomt iedereen wel eens.
Niets om je direct zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Ik zoek ook wel eens mijn bril terwijl ie op m'n hoofd staat. Tegen de tijd dat je dat wat je zocht weer nodig hebt, ga je het vanzelf alsnog zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar het traantje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is geen traan hoor. Een beetje uitgelopen mascara. Ik ben een vrolijk type en huil niet zo vaak, want dan loopt m'n mascara uit :-)
Dit overkomt iedereen wel eens omdat je op de plek waar je zoekt de associatie kwijt bent met wat je zoekt.

Het helpt dan om terug te gaan naar de plek waar je het bedacht hebt. Je weet dan ineens weer wat je zocht en waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet, maar kan wel. Misschien zocht je wel hulp.
En als je dat bent vergeten, is dat erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel natuurlijk verschijnsel en komt bij bijna iedereen voor.
Is vaak een kwestie van, met, teveel dingen tegelijkertijd bezig zijn.
Je harde schijf is een beetje te vol, dan.
Ik weet niet hoe oud je bent maar vergelijk een gewoon vergeetje niet direct met dementie.
Zonde van de energie.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 moest lachen om je harde schijf....moet ook nodig eens defragmenteren geloof ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult versteld staan hoeveel vrije ruimte je weer krijgt.
Echt een verademing.
Maar helaas, wij vrouwen, proppen de schijf weer direct vol.!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O. Je verwijst in je antwoord niet naar welke vraag van hem je uitleg op geeft. Hopelijk bedoel je niet: dementie is heel natuurlijk, komt bij bijna iedereen voor. Een weloverwogen reactie plaatsen lijkt lastiger. Een aspect van defragmentatie wat raakt aan het geheugen is dat het een ingrijpende activiteit is en rust geen kwaad kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"O"
Vind je het erg als ik je bericht niet snap.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je Liesbeth. Goed en duidelijk antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 Thieu
in een muggezifterige bui vandaag? tuurljik verwijst hij naar "vergeetachtigheid is een natuurljik verschijnsel".
Overkomt mij ook wel eens,is niks om je zorgen over te maken,mij valt het een tijdje weer in en ga er dan alsnog naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar, en iets dat volgens mij iedereen wel eens heeft. Niets om je druk over te maken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor is niet erg,
iedereen kan welééns wat vergeten. Heel normaal...
Het komt vanzelf weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De medische term dementie wordt door artsen gebruikt als begrip. Hierbij onderscheiden ze vele soorten, waarin Alzheimer er bijvoorbeeld één van is.

Het lijkt me onmogelijk om direct een categorie van een ziekte erbij te halen wanneer iemand überhaupt iets vergeet.

De rücksichtslose arts spelen op jezelf is voor domoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar, ik heb het zelf ook nog weleens. De mens moet aan zoveel dingen denken op een dag en soms laat je geheugen je even in de steek. Maar in mijn geval komt het vroeg of laat altijd weer bovendrijven. Herkenbaar?

Om dit nu meteen dementie te noemen, gaat mij te ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet erg, en het hoort niet speciaal bij dement zijn. Ik ben 30 en dit gebeurt mij ook.

Soms maar zo af en toe, maar als ik erg druk ben in mijn hoofd (en ik weet dat jij een hoop aan je hoofd hebt) kan ik regelmatig hebben dat ik een kamer in loop om iets te pakken/zoeken, en ineens geen flauw idee meer heb wat ik wilde pakken.

Dat is een teken dat ik moet proberen het wat minder druk in mijn hoofd te hebben, niet dat ik dement ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dat heel normaal is en iedereen heeft dat wel eens.
ik zoek ook wel eens een schaar maar kom met een pen terug. ook zo stom.

maar als je heel veel dingen vergeet en het heel vaak voorkomt kan je wel wat vergeetachtig zijn
14 jaar geleden
Het is allemaal al gezegd hier maar ik licht het nog maar even toe met een voorbeeld.
Als ik niet te moe ben, geen stress heb, niet al te veel Pieker, mijn hoofd niet te vol zit met allerlei zorgelijke zaken, dan overkomt het me zelden maar als alle voorgaande zaken er wel zijn weet ik niets meer, ik vergeet mijn pincode, namen, loop naar de keuken om iets te pakken en als ik daar ben weet ik niet meer wat ik moest pakken. Dit had ik toen ik 20 was 30, 40 en nu 50 nog steeds.
Als je "harde schijf" te vol zit kan er even niets meer bij en dan gebeurd dat, dementie is dan niet meteen het eerste waaraan je moet denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de indruk dat op deze site ook vaak mensen de vraag even kwijt zijn gezien de antwoorden. Of dat erg is nee, hooguit irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor is helemaal niet erg. Dat gebeurd iedereen wel eens, niets om je zorgen over te maken. Het is wel erg als je bijvoorbeeld naar je vriendin of vriend aan het zoeken bent (bijvoorbeeld in een winkelcentrum) en je vergeet dat je haar/hem zocht. Dan blijft die persoon maar op je zitten wachten. Das wel erg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,Gerrit dat hoort niet bij het dement zijn,maar bij het mens zijn. Overkomt iedereen wel eens,dus maak je geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben er zelfs een woord voor: verstrooidheid. En dat geldt niet alleen voor waanzinnige professoren, whahahahaaah!
Iedereen heeft daar wel eens last van, de een wat erger dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teveel dingen in je hoofd. Je kunt er niet zoveel tegelijk onthouden, dus ben je deze vergeten.
Niets om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet iets om je zorgen over te maken..
ik had dat vorige week nog..liep naar zolder en toen ik er was wist ik niet meer wat ik wou halen...
raar eigenlijk dat je in een paar seconden iets weer vergeten kan zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dat heel vaak als ik achter de computer ga zitten.
Dan wil ik bijvoorbeeld naar ING iets overschrijven, of iets op wikipedia opzoeken, en dan komt eerst mijn mail, en dan ga ik naar Goeie vraag, en dan zet ik een half uur daarna de computer uit, maar ben ik vergeten dat geld over te maken.

Komt omdat je dan afgeleid wordt door iets anders.

Of ik loop naar beneden voor plakband, kom beneden aan, en de kat vraagt eten, dan sta ik bij de koelkast en denk: eerst de vaatwasser leegruimen, en een half uur daarna loop ik zonder plakband weer naar boven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dart heeft niets met dementie te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, dan ben ik al jaren dement... En pensioengerechtigd ben ik nog niet.
Zo lang je je wachtwoord van GV nog weet, en ook kunt inloggen etc, valt 't waarschijnlijk wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook weleens last van... en ik ben pas 23!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is lastig.
hoort niet bij dement zijn.

mogelijk kom je andere dingen tegen
die je aandacht opeisen
dwarrelen er andere gedachten tijdens het zoeken.

op een ander moment schiet het je weer
wel weer te binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens, loop ik naar de keuken om wat te pakken en als ik in de keuken ben, vraag ik me af wat ik daar ook al weer ging doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want als je weer ontdekt wat je vergeten bent, ...