Door geurvreter-inlegzooltjes in de schoenen te plaatsen. En het helpt ook om de voeten met talkpoeder in te wrijven vóór het aantrekken van de schoenen.
Amadea
11 jaar geleden
Blote voeten in schoenen helpt niet. Door katoenen sokken te dragen wordt het vocht daarin opgenomen.
Je schoenen altijd ietsje te groot kopen (half maatje), katoenen sokken dragen. Geen plastic schoenen dragen en regelmatig andere schoenen aan.
Tip: paar schone sokken meenemen naar school of werk en van die vochtige doekjes zodat je - indien nodig - je voeten kunt opfrissen. Wel een afsluitbaar plastic zakje meenemen voor je vuile sokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat echt prima helpt is je voeten behandelen met Syneo 5, dit zorgt ervoor dat je geen zweetvoeten krijgt, het is niet goedkoop, ongeveer 20 euro, maar het is zuinig in gebruik en werkt, per keer dat je het gebruikt 5 dagen, je hoeft het dus maar eens in de 5 dagen te gebruiken, je kunt het ook op andere lichaamsdelen gebruiken, waar je last hebt van transpiratie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het wassen insmeren met azijnwater.

Sokken niet in wasverzachter omspoelen, dit houdt namelijk vocht vast.

Een paar dagen achter elkaar de voeten 's morgens en 's avonds goed wassen en daarna insmeren met zinkolie, verkrijgbaar bij de apotheek. Een schone "witte" sok erover.

Zweetvoeten? 's avonds een wisselbad voor de voeten, 10 tellen heet water tot boven de enkels, 3 tellen koud water tot onder de enkels dit een paar keer herhalen dan een half uurtje met de voeten omhoog en daarna insmeren met kamferspiritus.

Groene schil van noten raspen en vermengen met zout. 2 uur in je voeten laten trekken en je bent een jaar van je zweetvoeten af.

ELKE dag een voetbad met lauw water en daarin een flinke scheut javelwater. Gedurende een 20 tal minuten laten trekken en dit een paar weken volhouden! Succes gegarandeerd!!

Nooit twee dagen achterelkaar de zelfde schoenen dragen. Schoenen hebben tijd nodig om het oude zweet en dus de geur kwijt te raken.

Via via was ik aan het grasduinen op jullie site die vol goede tips staat. Echter bij zweetvoeten-tips wil ik toevoegen dat mensen met zweetvoeten afvalstoffen via de voeten elimineren. Ze moeten dus zorgen voor een goede voethygiëne. Want heel dikwijls worden mensen die van het zweetvoetenprobleem af zijn vervolgens veel vatbaarder voor longkwaaltjes. Maakte het mee met mijn jongste zoon, en staat eveneens vermeld in Dr. Vogel's boek.

Erg veel mensen hebben last van zweetvoeten en verstoppen dit door geen schoenen uit te durfen trekken, of hebben elke week wel een paar nieuwe kousen gekocht omdat ze zich schamen wanneer een ander hun was doet. Geen probleem. TREK EEN PAAR OUDE KOUSEN AAN EN NEEM EEN PAAR OUDE LIEFST LEDER SCHOENEN WELKE JE BEIDE VULT MET EEN BORRELGLAS JONGE JENEVER. trek de schoenen aan en je moet een dag in de jenever soppen. Nooit meer last van zweetvoeten.

Was zowel 's ochtends als 's avonds de voeten met groene zeep. Hierdoor zullen uw voeten minder ruiken! Als de schoenen erg ruiken naar zweet, boen deze uit met groene zeep en laat ze daarna goed droog worden. Trek altijd schone, katoenen sokken aan, en strooi wat talkpoeder over de voeten.

Elke dag je voeten wassen met zeep en inwrijven met handcreme en na een tijdje nooit meer zweetvoeten.

de voeten insmeren met zinkolie savonds sokken erom heen en herhalen ,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de vraag wel gelezen, dit is daar geen oplossing voor. Prima voor de sokkendrager, dat wel.
Bij de bovenstaande andwoorden staan geweldige tips maar ze vergeten naar mijn idee de belangrijkste:
Draag leren schoenen. Deze zijn ademend en hierdoor krijgen je voeten meer lucht. Syntetische schoenen zijn vreselijk icm zweetvoeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop boorzuurpoeder bij de apotheker. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cederhouten inlegzolen! Kijk een op http://www.zondersokken.nl