Wat gebeurd er als ik nu stop met de pil (die ik gebruik voor mijn acné)?

Ik ben gok ik een jaar geleden begonnen met het slikken van de diane pil voor mijn acné. De acné is nu redelijk weg, maar dat komt volgens mij ook doordat ik gewoon beter gezichtsproducten gebruik. Maar wat gebeurt er als ik nu ineens stoppen met het slikken van de pil? Komt dan alles weer terug? Ik ben trouwens niet seksueel actief dus ik slik hem echt alleen voor mijn gezicht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou die nare pil wegdoen. Deze remedie is erger dan de kwaal. Het lijkt me trouwens moeilijk te zeggen wat het effect zal zijn als je stopt, aangezien dat bij iedereen anders kan uitpakken. Heb vertrouwen dat je die acne ook anderszins weet aan te pakken, zeker als je nu goede ervaringen hebt met bepaalde gezichtsproducten.

Antwoorden (1)

Niet zomaar te zeggen, zul je echt uit moeten proberen denk ik.
Ieder persoon reageert anders.
Het kan ook minder zijn omdat je wat ouder bent en zoals je zegt beter je gezicht verzorgt.
Overleg anders met je arts en probeer het eens voor een paar maanden om te stoppen.

Verder uiteraard goed je gezicht goed blijven verzorgen, genoeg water drinken en gezond eten (heeft bij mij altijd veel invloed op de huid).
Regelmatig kussensloop wisselen helpt ook wel eens.
Ritsuka