mag je een tatoeage na de dood verwijderen om te bewaren voor de nabestaanden? Geprepareerd en opgespannen bijvoorbeeld?

Ik heb een rugstuk met daarop een voorstelling om dierbare overledenen te gedenken en te eren o.a. met sterfdata. Als ik kom te overlijden komt ook mijn datum erbij te staan. Ik vroeg me af of deze voorstelling na mijn overlijden afgehaald ( gevild) mag worden, geprepareerd en evt opgespannen achter glas en in een lijst.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ik denk dat het juridisch te regelen is dat na je dood de tatoeage eraf gehaald kan worden en geprepareerd. Tim Steiner heeft dat blijkbaar ook voor elkaar gekregen (zie de bron). Ga eens langs bij een notaris/advocaat om te vragen wat daar allemaal voor geregeld moet worden.

Dat jou overlijdensdatum erbij komt lijkt mij onmogelijk. Dat zou betekenen dat de tatoeage na je dood moet worden aangebracht, en volgens mij kan dat niet. Als je dood bent herstelt je huid volgens mij niet meer, los van dat je nog een gek moet zien te vinden die bereid is een dood lichaam te tatoeëren.

Tevens is de vraag legitiem of je je nabestaanden hier mee op moet zadelen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit lijkt allemaal leuk en spannend en bijzonder als je jong bent, maar als je de tachtig bent gepasseerd kijk je daar volgens mij toch anders tegen aan. Ik zou niet zitten te wachten op een stuk huid van een overleden familielid op de schoorsteen. Misschien dat een of ander rariteitenkabinet interesse heeft, maar is dat je ambitie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima, ieder zijn ding. Blijft wel de vraag of je na overlijden nog kunt tatoeren.