Welke verslaving is het slechtst voor je lichaam en ga je het snelst dood aan?

M.a.w waar ga je het snelst dood aan? Aan bijvoorbeeld een . cocaineverslaving, heroineverslaving, alcoholverslaving, pillen etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Iemand die me héél dierbaar is al meer dan 30 jaar zwaar verslaafd. Deze persoon spuit ook en doet dit al héél erg lang. Soms denk ik hoe houd zijn lichaam dat vol als spuiten één van de gevaarlijkste vormen is van drugsgebruik.
Ik ben dankbaar dat hij nog steeds leeft.
Voor ieder mens valt het weer anders denk ik.
Spuiten is het slechtst voor je lichaam.
Waar ga je het snelst dood aan? dat is voor elk lichaam weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij vraagt je af hoe houdt hij het vol...als ie stopt ermee...DAN zal hij heel ziek worden en dan houdt ie het niet meer vol...er is al zoveel gewenning in zijn lichaam opgetreden dat hij niet meer anders kan..als hij nu zou stoppen zou het wel eens heel verkeerd af kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik wel. wat ik ermee bedoelde dat was hoe houd zijn lichaam het vol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door de gewenning...dat is juist zijn enige overleving op dit moment

Andere antwoorden (10)

Eigenlijk kan met al deze zaken het lichaam het nog tientallen jaren uithouden. Verbazingwekkend hoe sterk dat is...
14 jaar geleden
Heroine is mijn eerste ingeving...

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezondheid/article/detail/1018677/2009/10/21/Heroine-is-dodelijkste-drug-in-Belgie.dhtml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat klopt en toch ook weer niet.
Als een verslaafde de luxe zou hebben om niet vervuilde heroine te hebben en schone spuiten, en hij hoeft er niet de zelfkant van de maatschappij voor in, dan kan je er oud mee worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ok maar dat kan met alles, het gaat toch om de gemiddelde.
GHB en heroïne.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja en onderschat alcohol niet, dat is gewoon een harddrug.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik kan geen reacties meer geven voor vandaag, maar wie zit er consequent te minnen bij iedereen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de verslaving om jezelf door je hoofd te schieten..gegarandeerd dat je er snel dood aan gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He naatje ken jij een echte addict?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat iemand daar verslaafd aan kan raken... of je moet in reïncarnatie geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lolbroek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-4 en dat met zo'n verdiepend antwoord:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja...snap jij dat nou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jeejh ik heb een plusje!!!! dank dank!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plusje? Hoezo dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je het niet doet wil niet zeggen dat je niet verslaaft bent en er naar hunkert +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere gek met 100 punten kan toch een plusje zetten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah dank jan willem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik heb het gezien op tv, dus is het waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps,... http://www.youtube.com/watch?v=WthOhLzsB7Q&feature=related
Ik vind het een lastige; waarom? Omdat de intensiteit van een verslaving niet genoemd word. Iemand die bijv. verslaafd is, kan heel langzaam opgebouwd worden. Iemand die elke dag 1 pilletje moet hebben, kun je spreken van een verslaving. Immers is een verslaving de drang naar een middel, welke dit dan ook is.

Want nu heb je drugsverslavingen genoemd, maar er bestaan natuurlijk nog meer verslavingen, zo ben ik gewichtsconsulent en kom ik veel mensen tegen met een glucoseverslaving. Dit kan heel snel leiden tot enorm overgewicht met als gevolg natuurlijk veel lichamelijk klachten. Maar ook wel eens gedacht aan de andere zijde: anorexia; de drang om te braken; dat kan ook enorm snel gaan.

Dus concreet kan ik niet zeggen wat nu erger is. Ik denk dat het afhankelijk is van verschillende factoren, waaronder stabiliteit van de persoon, de intensiviteit van gebruik en de zwaarte van het middel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat zulke verslaving juist goed voor je is. Want je wilt namelijk dood als je met zulke verslavingen gemakkelijk kan inlaten.

In mijn optiek is de slechtste verslaving, de verslaving waar je het langst mee leeft. Om je het langst mee te kwellen. Dus WC-potjes verzamelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is per persoon zo verschillend dat daar niet echt een eenduidig antwoordt op te geven is.
Je zou dan van ieder genoemd middel exact de gelijke dosis moeten geven.
En die personen zouden dan ook nog nagenoeg dezelfde lichaam kwaliteiten moeten hebben.
Het wordt dan een hele studie en ook dat zou nog wel eens verrassende uitslagen kunnen geven.
Geen eenduidige antwoordt te geven dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste risico op ongelukken lijkt me te liggen bij een verslaving aan verstikking.

Autoerotische asphyxiatie is een heel gevaarlijk spelletje, maar er zijn mensen die verslaafd zijn aan de roes die verstikking in combinatie met seksuele stimulatie schijnt te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
andrenaline verslavende sporten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van eten en drinken.Sommige mensen eten en drinken zoveel dat ze niet meer kunnen bewegen hus huis niet meer uit kunnen.Deze mensen hebben verzorging nodig omdat ze dat zelf niet meer kunnen.
Ik heb het hier over teveel eten, echter te weinig eten is ook niet goed hier gaan helaas ook veel mensen aan dood.