kun je zwanger worden als je vriend vaak tegen de baarmoedermond stoot?

* ik ben dom geweest en ben zelf ongesteld, maar ik en me vriend waren zo geil op een gegeven moment.. dat we dus ook zonder condoom deden! (klinkt vies, en was het ook wel beetje..) maar toch vraag ik me het af :$.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je de pil niet slikt is er een kleine mogelijkheid ja; ook in voorvocht kunnen zaadcellen zitten. Maar dat heeft verder niets te maken met het stoten tegen de baarmoedermond.

Als je geen andere voorbehoedmiddelen gebruikt, kun je inderdaad zwanger worden. Dit heeft niets te maken met het stoten tegen de baarmoedermond. Gebruik binnen 72 uur na gemeenschap alsnog de morning after pil. Toegevoegd na 5 minuten: Voorbehoedsmiddelen* Wat bedoel je trouwens met: "en ben zelf ongesteld"? Dat je ongesteld was tijdens het vrijen, of dat je al vruchtbaar bent? Als je tijdens het vrijen ongesteld was, kun je zoals Bazzz zei, niet zwanger worden door die keer. Als je bedoelt dat je al vruchtbaar bent: zie eerste deel van mijn antwoord =P.

Van seks kun je zwanger worden ja. Maar als je nu ongesteld bent, is de kans dat je zwanger wordt wel heel erg klein: je bent nu immers niet vruchtbaar. Hoewel, als je een onregelmatige cyclus hebt is het nooit met zekerheid te zeggen wanneer je eisprong is. Je kunt natuurlijk ook een hele vroege eisprong hebben, en sperma kan best een tijdje overleven. De kans is dus erg klein, maar niet afwezig.

Koop een morning-after pil bij de Etos, Kruidvat of andere drogisterij/apotheek. Kost maar 10 euro en voorkomt een hoop ellende, ook al is het maar voor de zekerheid. Kans op zwangerschap zonder condoomgebruik bestaat altijd!

als je ongesteld was tijdens het vrijen is het biologisch niet mogelijk om zwanger te raken. Een zaadcel heeft immers een eitje nodig om een bevruchting te veroorzaken. Het stoten tegen de baarmoedermond heeft daar niets mee te maken, daar kun je niet zwanger van raken. Mocht je je toch nog onzeker hierover voelen dan kun je gerust de huisarts hierover bellen. Toegevoegd na 3 dagen: het is, zo blijkt uit de reacties, in bepaalde omstandigheden toch mogelijk zwanger te raken. Sorry dat ik wat te kort door de bocht gereageerd hebt en in elk geval is het altijd aan te raden condooms te gebruiken.

Veel van hierboven klopt, Maar van het stoten tegen jouw baarmoerder kan je niet zwanger worden. Veel vrouwen vinden het wel pijnlijk. Je kan dit proberen op te lossen door een ander standje te kiezen.

om te beginnen: hier is er helemaal niks vies. Maar yep, je kan zwanger worden als hij tegen je baarmoedermond stootte. Het is leuk dat de "vlam in de pijp" slaat en je zomaar met elkaar begint te vrijen. Niks om je voor te schamen aan de andere kant zou ik toch wat voorzichtig zijn. misschien voor alle veiligheid de morning after pil gaan halen. ben zelf zwanger geraakt tijdens mijn menstruatie en heb daarna nog vier maanden gekregen. toen ik hoorde dat ik zwanger was, was ik dus in mijn vijfde maand. je ziet, alles kan al is d ekans klein. zou je niet beter voor een ander voorbehoedsmiddel kiezen, samen met de condoom? als je dan eens een keertje niet "veilig vrijt" riskeer je tenminste geen zwangerschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100