Is een onregelmatige menstruatie reden tot een bezoek aan de huisarts?

Sinds het moment dat ik begonnen ben met menstrueren is mijn cyclus altijd heel onregelmatig geweest (20 tot 40 dagen), normaal heb ik mij hier nooit veel zorgen om gemaakt omdat dit bij veel vrouwen voorkomt. Maar nu heb ik een 2e graads familielid en een 1e graads familielid beide met klachten van de eierstokken. Nu vraag ik me toch af of ik niet eens langs de huisarts moet omdat ik niet als hypochonder over wil komen. Maar is het gezien de familieomstandigheden handig om dan eens langs de huisarts te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zo,n onregelmatigheid is vrij normaal vooral als je geen anticonceptie gebruikt. Geeft het je veel zorgen dan is de huisarts vragen altijd een goed idee al zal deze wwarschijnlijk anticonceptie voorschrijven om het regelmatiger te krijgen.