Waarom cirkelen mensen soms de hele tijd om hetzelfde onderwerp heen?

Steeds weer nieuwe vragen die eigenlijk over hetzelfde gaan, maar dan net vanuit een andere hoek of iets anders geformuleerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In deze ligt het aan het onderwerp en de vragen die hieromheen gesteld worden.

Het doel om over hetzelfde onderwerp meerdere vragen te stellen zijn; interesse in het onderwerp, meer verdieping in het onderwerp, dezelfde vraag aan meerdere mensen levert vaak verschillende antwoorden op..

Wanneer iemand steeds met jou over een bepaald onderwerp spreekt, kan het zijn dat diegene vindt dat jij kennis hebt die diegene verreikt.. Maar als het onderwerp op jou gericht is, kan het zijn dat diegene wil testen tot in hoeverre jij consequent bent of blijft in je beantwoording.

Er zijn zoveel verschillende redenen om over een onderwerp meerdere vragen of het van verschillende invalshoeken te bekijken.

Wanneer het je stoort, kun je diegene eens vragen wat het doel is om vaker met jou over dit onderwerp te hebben..

"Op hoe meer kennis je over een onderwerp verzameld, hoe meer vragen je blijft creëren"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan laten ze zich niet kennen, dan kunnen ze oneerlijk blijven, list en bedrog... Bij veel politici kun je dat zien, dan gaan ze ook nog eeeuuh roepen steeds, die stopwoordjes... Dat is in mijn ogen een leugen, elke keer als ik een eeeuuuhhh hoor denk ik dat is weer een ingeslikte leugen, hoe vaker ik het hoor, hoe minder dat ik zulk een persoon geloof...

En ze draaien er maar omheen, het is list en bedrog, meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat eeeuuh is waarschijnlijk hetzelfde als ... in een geschreven tekst.
Omdat het echt niet zo eenvoudig is om een goeie vraag te stellen.Maar welk onderwerp bedoel je specifiek?Er worden inderdaad vaak vragen gesteld die de meeste mensen bezighouden en de actualiteit speelt uiteraard ook een rol.Als de moderatie dan geen roet in het eten gooit blijft de vraag staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat onderwerp de intresse van diegene heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms is dat omdat ze met een scriptie bezig zijn, en van antwoorden ben je hier verzekerd.
je kan blijven vragen, je blijft toch antwoorden krijgen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Om uiteindelijk de volgens het GV-protocol correct geformuleerde vraag gesteld te krijgen. Niet altijd simpel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze willen zeker van zijn. Dus ze willen 100% zeker weten hoe wat alles in elkaar zit.
Daarom cirkelen mensen steeds over dezelfde onderwerp...