Al maanden kapotte lippen wat nu?

Hey allemaal, ik heb al maanden kapotte lippen en het gaat maar niet weg. Of ik nu zalf gebruik of juist helemaal niet het resultaat is steeds hetzelfde. Mijn velletjes op de lippen worden hard en beginnen uit te drogen (zien er hard en geel uit). Verder krijg ik meestal een kloof/barst in het midden waardoor ik 2 helften krijg.

Deze velletjes lossen ook meestal op sommige plaatsen maar in het algemeen blijven ze hard wat een lelijk resultaat geeft, meestal trek ik de losse kantjes dan ook los. Ik heb al geprobeerd dagen zonder zalf, met veel zalf en af en toe. Maakt geen verschil uit. Verder merk ik precies op dat na het tandenpoetsen het harder wordt, misschien komt er teveel tandpasta/water op de lippen kan dat? Tenslotte vraag ik me af of het slapen geen oorzaak is, ik slaap namelijk via ademen door de mond, ik kan het niet via de neus. Ik schakel automatisch over omdat ik me ongemakkelijk voel (te weinig zuurstof geloof ik via de neus).

In elk geval ik ben ten einde raad ik voel me namelijk een monster met dit soort lippen en meestal trek ik de velletjes er dan ook af, ziet er 100 keer beter uit dan met droge gebarsten velletjes. Wat moet ik nu doen?

Hopelijk weet iemand raad.

Axel
Man
23 Jaar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het geen koortslip?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga even langs je huisarts, mogelijk zit er iets in je neus niet goed waardoor het ademhalen moeilijk gaat 's nachts. Je verhaal komt me nl bekend voor, ik bleek een scheef neustussenschot te hebben.
De huisarts kan ook uitsluiten of je 'gewoon' erg droge lippen hebt, of dat het iets medisch is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk ook bij de antwoorden hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/mode-accessoires/hele-zere-kapotte-lippen-eraf.165664 en hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/vrouwelijk-lichaam/losse-velletjes-lippen-droog-irritant.82071
Ritsuka
11 jaar geleden
Drink je wel genoeg water?

Antwoorden (5)

Je zou het eens met vaseline kunnen proberen,dit houd de invloeden van buitenaf tegen,zodat de onderliggende drogelippen en kloofjes zich van binnenuit kunnen herstellen.Als dit niet helpt zou ik er eens met je dokter over praten of eventueel een dermatoloog raadplegen.
fremar
11 jaar geleden
Ik had dat ook, sinds ik dr fix, kapotte droge lippen balsem gebruik, is het een stuk verbeterd, de eerste dagen had ik het gevoel dat het niet werkte, maar na de tweede dag merkte ik dat mijn lippen zachter werden minder zeer deden, het zit in een tube en is transparant, niet echt vet en trekt snel in, daarom ook zeer geschikt voor mannen, ik koop het bij de DA drogist, maar het is in andere drogisterijen vast ook te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik altijd Blistex. Is een soort lippenbalsum, gewoon te koop bij de etos of kruidvat. Je hebt twee soorten, een wit potje en een blauw potje. Het blauw potje is sterker en werkt beter. De balsum voelt een beetje 'heet' aan op je lippen, maar je lippen herstellen hierdoor snel.

Tandpasta kan je huid, en dus ook je lippen, uitdrogen. Dat kan het dus inderdaad verergeren. Als je de lippenbalsum voor het slapen gaan op smeert (zodat het in kan trekken), en overdag nog een paar keer op smeert gaat het al gauw beter met je lippen. Je moet vooral niet aan je velletjes gaan pulken, of ze eraf trekken. Daar wordt het alleen maar erger van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dus het probleem bij mij, als ik bijv. Een toets heb, ga ik eraan pulken... Iemand een idee hoe ik hier vanaf kan komen? Gr, Annnonnniem
Probeer eens een lip scrub. Ik weet dat je ze bij de Lush kan kopen. Je kan het ook zelf maken, door een Labello los te maken van de verpakking, in een bakje doen (met deksel, want je kan het een maandje bewaren) en doe hier dan suiker bij! Goed prakken met een vork en dan op je lippen doen. Goed hard met je vinger over je lippen. En dan eraf halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind een Purol-stick altijd het beste helpen tegen kapotte lippen.

Soms smeer ik er 's avonds ook kloofjes op mijn vingers mee in, en de volgende ochtend zijn ze dicht.