Als ik met duim en wijsvinger in mijn huid knijp hoor ik de huid kraken: is dat vet wat ik stuk knijp en wat gebeurd er met dat stuk geknepen vet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Op welk stuk van je lichaam knijp je?
En vet in je lichaam kun je niet kapotknijpen op deze manier, dus dat is het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op eender welke plaats op je lichaam kan je dat doen, bijvoorbeeld de onderkant van je dijbeen ..je neem de huid tussenduim en wijsvinger en draai er wat mee, men noemt het wel eens de sigarettenrol vergelijkbaar met LPG systeem.
Ritsuka
11 jaar geleden
Bij mij kraakt er niks hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij ook niet.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stevig doorknijpen hé, dames
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb stevig geknepen in het vet van mijn bovenbeen, maar mijn vet gaat op zoek naar een veilige plek en gaat niet stuk :( Doet wel zeer...
Ritsuka
11 jaar geleden
Stevig knijpen doet alleen maar zeer, hoor nog steeds niks.
behalve auw ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik zo mijn bovenbenen vetvrij zou kunnen krijgen, zou ik direct aan het knijpen slaan...

Het beste antwoord

Ik weet niet helemaal wat jouw lichaamsbouw is. Wanneer je niet mollig bent kun je bijvoorbeeld aan de binnenkant van jouw onderarm (daar waar de minste haartjes zitten) voorzichtig een "plukje" huid opnemen tussen de duim en wijsvinger van je andere hand. Wanneer je dat goed doet, neemt je alleen de opperhuid en lederhuid op. Dan zul je merken dat wanneer je die twee huidlaagjes (of eigenlijk vier huidlaagjes, want je neemt de plooi op vrij dicht op elkaar liggen) opneemt je vingers misschien zo'n 4 millimeter van elkaar af liggen. Wanneer je toch wat mollig bent en dit doet, merk je dat je vingers verder uit elkaar liggen bijvoorbeeld zo'n 2 cm.

Dat betekent dat onder de duim twee huidlaagjes + onderhuids vet en onder de wijsvinger twee huidlaagjes + onderhuids vet tegen elkaar 2 cm - (2*2 millimeter =) 4mm= 1,6cm aan vet ligt ... Maar dit is het laagje vet samen dat onder je duim EN wijsvinger liggen. die 1,6cm (16mm) moet je delen door 2: het onderhuidse vetlaagje is 8mm dik. Ik hoop dat je dit kunt volgen. Je kunt dit ook prima doen aan je bovenarm: de buitenkant en de binnenkant ervan. En natuurlijk helemaal mooi op je buik.

Wanneer jij inderdaad dit vet voelt, wat ik hierboven beschrijf, dan is het hetgeen jij opmerkt waarschijnlijk het volgende: vet is opgeslagen in losmazig bindweefsel, dat onder de lederhuid ligt. Een soort lossig netje, waarin allemaal hoopjes vet ingehaakt zitten, op de ene plek wat meer dan op de andere plaats.
Knijp jij hard in je vel, en voel je dat er iets "wegsprietst", dan knijp je dat vet niet kapot, maar je duwt het weg, het schuift opzij. Dat kan een beetje knerpend geluid geven, omdat het losmazig bindweefsel misschien op sommige punten een heel klein beetje losscheurt van het onderhuidse bindweefsel. Het lijkt dan alsof je iets kapot knijpt, maar in werkelijkheid duw je het gewoon naar een andere plaats.

Ik hoop dat je allebei mijn antwoorden snapt. Vooral die eerste is bedoeld om voor jezelf te controleren of er daar inderdaad vet zit. Dat is trouwens moeilijker uit te leggen in woorden dan je gewoon uit te leggen wanneer ik het je kan laten zien. Maar goed, ik hoop dat je begreep wat ik bedoel?