Ik ben er altijd heilig van overtuigd dat dit zo is. Het is natuurlijk lastig te bewijzen.

Als ik lekker in mijn vel zit slaap ik eerder op mijn rug dan anders. Dan slaap ik lekkerder op mijn zij bijvoorbeeld.

Ik vond dit op een website:

Hoe jij ’s nachts in je bedje ligt zegt alles over je persoonlijkheid! Check hier wat.

Foetushouding: Je komt zeker over, maar eigenlijk ben je gevoelig, verlegen en onzeker.

Semifoetale houding (je benen slechts gedeeltelijk opgetrokken): Je bent evenwichtig, zelfzeker, sociaal en emotioneel stabiel.

Op je rug met armen omhoog: Je bent zelfzeker en heb je een sterk karakter. Je aanvaardt wat het leven je brengt en bent een open persoon.

Op je rug met armen langs het lichaam: Je bent een rustig er introvert persoon. Je doet je niet graag anders voor en bent veeleisend.

Op je rug met handen onder het hoofd: Je luistert graag naar anderen en maakt makkelijk vrienden, maar je staat liever niet in het middelpunt van de belangstelling.

Op je buik: Je houdt van gezelschap en hecht veel belang aan sociale contacten. Je hebt weinig zelfvertrouwen en neemt graag de leiding, wat kan leiden tot perfectionisme en faalangst. Verder kun je moeilijk kritiek slikken.

Op je zij: Je bent open, maar tegelijkertijd ook cynisch, wantrouwig en koppig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, ik heb wel eens iets gelezen als:
als je gekrult slaapt denk je aan leuke dingen, verliefdheid dat soort dingen.
als je gestrekt slaapt denk je aan vervelenden dingen of heb je een nachtmerrie.
en aangezien dromen wat zeggen over jou, kan je houding ook wat over jou vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De één slaapt het best op zijn buik, de ander zweert bij slapen op zijn zij. En als je met z'n tweeën slaapt, zou de manier waarop jullie in bed liggen zelfs een afspiegeling zijn van je relatie. Lees hier wat de betekenis is van de verschillende slaaphoudingen.

Foetus
Je ligt op je zij. Als een foetus in de baarmoeder probeer je in elkaar gedoken je romp en gezicht te beschermen. Ook al kom je op anderen soms kordaat over, van binnen ben je gevoelig, verlegen en onzeker. Voor jou geldt ruwe bolster, blanke pit. Ben je ergens bang voor?

Semi-foetaal
De populairste slaaphouding: ongeveer 50 procent van de mensen slaapt op deze manier. Je ligt op je zij met je benen gedeeltelijk opgetrokken. De semi-foetale houding biedt warmte en bescherming, maar tegelijkertijd ook beweeglijkheid. Deze balans weerspiegelt je dagelijks functioneren. Je bent evenwichtig, zelfverzekerd, sociaal en emotioneel stabiel.

Koninklijk
Hierbij slaap je op je rug. Deze mensen zijn zeker, hebben veel zelfvertrouwen en een sterk karakter. Ze accepteren wat het leven hen brengt. Ze staan constant open om te ontvangen én te geven.

Soldaat
Je slaapt op de rug met je armen langs je lichaam. Je bent rustig en gereserveerd. Je houdt niet van poppenkast en stelt hoge eisen aan jezelf en anderen.

Vrije val
Hierbij slaap je op je buik, met je armen op het kussen en je hoofd zijwaarts. Je probeert zoveel mogelijk in contact te blijven met je omgeving. Je houdt van gezelschap. Vanwege je gebrek aan zelfvertrouwen en je nervositeit heb je graag de touwtjes in handen. Dit kan leiden tot perfectionisme en faalangst. Je krijgt liever geen kritiek en hebt een hekel aan extreme situaties.

Zeester
Je ligt op je rug met je armen op het kussen. Deze slaaphouding geeft aan dat je een open kijk op de buitenwereld hebt. Je hebt in je hart plaats voor iedereen en luistert graag naar mensen. Je maakt gemakkelijk vrienden, maar wilt niet te veel in de belangstelling staan.

Houtblok
Je ligt kaarsrecht in bed: zijwaarts met je armen langs je lichaam. Je treedt anderen onbevangen en onbevreesd tegemoet. Je bevindt je graag in gezelschap. Verder ben je goed van vertrouwen, waardoor je soms wordt opgelicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want in diepe slaap heb je niets te zeggen over het lichaam en doet het lichaam alles vanzelf...

Maar het zegt wel iets over daarvoor en daarna... Als je erg onveilig bent in je zijn, dan ben je waarschijnlijk niet in staat om op je rug in te slapen, want je blijft te kwetsbaar en dan komt slapen niet... Dat dan weer wel...