waarom heb ik het s'morgens altijd zo warm maar koel ik na 11 uur af?

Zodra ik opsta dan heb ik het zo heet dat de zweetdruppels van mijn voorhoofd afdruppelen. Dit gaat door tot een uur of 11 en dan krijg ik spontaan een cooling down. Ook als ik bezig ben met het huishouden dan krijg ik het altijd zo warm ook al staat de kachel uit en de tuindeur open ik zweet me de blubber.
Mijn moeder zegt de overgang maar geloof ik niet.

Toegevoegd na 8 uur:
ik wil even reageren op xinix, conditie??? Pardon??? Ik sport 2 tot 3 x in de week dus waar heb je het over. Als je geen zinnig antwoord kan geven doe het dan niet zonder dat je verder iets weet.

Ik ben aan de pil dus overgang sluit ik ook uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overgang op je 35ste? Lijkt me sterk...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik herken dit zo!! Verschrikkelijk.. Ben zelf 39j en neem ook de pil. Niemand lijkt dit te kunnen verhelpen.. Is uw probleem ondertussen opgelost aub want 7j geleden? Alvast bedankt en succes ook..

Antwoorden (5)

Het zou kunnen, maar ik ben geen arts natuurlkijk, dat je schildklier niet helemaal goed werkt.
Ik heb dat zelf ook namelijk vandaar dat ik het herken, maar dan zijn er vaak nog meerdere dingen waaraan je het kan merken en dat is vooral vermoeidheid.
Je kan eens kijken op internet of je meer symptonen herkent en dan eens langs je huisarts om bloed te prikken.
Maar wat je moeder zegt kan natuurlijk ook, de overgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZO onverantwoord om zoiets tegen iemand te zeggen zonder dat je alle feiten kent! Zou het niet kunnen dat zij gewoon een deken teveel gebruikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het omdat ik het zelf heb, heb er duidelijk bij staan dat ik geen arts ben, dat ze op internet kan kijken naar andere symptonen,en naar de huisarts moet gaan. schildklier klachten worden vaak niet als dusdanig herkent, heb er zelf jaren mee gelopen voor de diagnose gestel werd terwijl een simpel bloedonderzoek uitsluitsel kan geven.
Heb het hier niet over een ernstige ziekte alleen een lastige aandoening die heel goed behandelt kan worden.
Vind het volkome verantwoord om dit antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah... Het is maar wat jij verantwoordelijk vindt.
Rieneke1
14 jaar geleden
goed dat je, met het nodige voorbehoud, deze mogelijkheid aanstipt, +1
Is heel normaal, een deken minder nemen kan al helpen...

Het is, als ik even inzoom, een slecht conditie... meer niet... Werk er een paar weken of maanden aan en het is weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen echte oplossing voor je maar wil toch even reageren. Ik heb het zelf 's ochtends ook altijd veel warmer en dat gaat dan idd na een uurtje op zijn of zo over.
Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met het feit dat je lichaam van een ruststand naar een actieve stand moet. Dat kost wat aanpassing, waardoor je het extra warm krijgt. Wellicht hebben onze lichamen daar wat moeite mee.

De overgang kan het niet zijn bij mij want ik slik de pil, dus dat is uitgesloten en ook de conditie lijkt me sterk want ik wandel elke dag ruim 2 uur met de hond. En aangezien ik die nog aan het opvoeden en trainen ben zijn dat echt geen ontspannen slenterwandelingen.

Als je je echt zorgen maakt, dan mag je ook best met dat soort vragen bij de huisarts langs hoor. Ook al is het niet super ernstig, hij kan je misschien wel gerust stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn door de cortisol, die vrij komt bij het wakker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad , van ruststand naar actie. S nachts koel je af, en s morgens warm je weer op. Ik heb dat m'n hele leven al.