Kan ik mijn ontstoken tandvlees nog genezen?

Ik ben 20 jaar, heb 1 gaatje (gevuld) in mijn kies, en mijn tandvlees is ontstoken. Het tandvlees is niet teruggetrokken en doet ook geen pijn, maar het bloed bij het poetsen en op sommige plaatsen is het erg rood. Ik voel elke dag of er losse tanden zitten, wat nog niet het geval is.

Mijn tandarts zei altijd dat ik een sterk gebit heb, maar dit klopt natuurlijk allang niet meer, anders had ik geen gaatje gehad en was m’n tandvlees prima.

Ik kan niet zomaar even naar de tandarts omdat ik in Engeland woon en ik heb geen 100 pond of meer voor de controle..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat een mondhygieniste kost in engeland, maar die kan je ook prima helpen bij tandvleesproblemen, anders is het misschien een optie over te varen naar Nederland, en daar een tandarts of mondhygieniste te bezoeken, hier liggen de kosten lager en de overtocht hoeft ook niet veel te kosten, maak wel van te voren een afspraak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een sterk gebit hebben en toch gaatjes krijgen, en een sterk gebit betekent niet dat je geen tandvleesproblemen kunt hebben.
Maar als je nu (tijdelijk) geïrriteerd of ontstoken tandvlees hebt, raak je heus niet zomaar je tanden kwijt. Volg gewoon de tips uit de antwoorden op en je bent er waarschijnlijk snel vanaf!

Antwoorden (3)

Ontstoken tandvlees is in principe een simpele en onschuldige kwaal.
Iedereen heeft wel eens last van ontstoken tandvlees.
Het makkelijkste om een tandvlees ontsteking te voorkomen is
door goed te poetsen en te flossen.
Niet alleen je gebit moet je schoonhouden, maar juist ook je tandvlees.
Wanneer je tandvlees toch ontstoken raakt, moet je dit extra goed schoonmaken.
Het is pijnlijk om je ontstoken tandvlees te poetsen, maar het vuil moet er uit.
Ook extra vitamine C kan helpen om de tandvlees ontsteking
eerder te laten overgaan.
Roken heeft behalve de bekende gezondheidsrisico's ook nadelige
gevolgen voor uw tandvlees.
Het tandvlees van rokers ziet er bleker uit en bloedt minder snel,
terwijl het toch ontstoken kan zijn.
Als u rookt, herstelt het tandvlees slechter van een ontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spoel drie maal per dag met een kamillethee. Dat is in Engeland niet zo moeilijk, omdat ze daar heel veel doen met kruiden en planten. Een aftreksel van kamille bevat vitamine c en is pijnstillend. Door het spoelen komt het op alle zere plaatsen van je tandvlees. Binnen een paar dagen is het leed geleden en het kost haast niets.
Ivana
11 jaar geleden
Gebruik Parodontax tandpasta( de rode), speciaal voor geïrriteerd tandvlees. Mocht het echt heel heftig ontstoken zijn dan is een bezoek aan de mondhygiëniste een goede keuze om erger te voorkomen. Ontstoken tandvlees kan een hoop problemen geven en vooral heel veel pijn ( spreek uit ervaring). Veel succes !!!