Hoelang is de mondspoeling perio aid houdbaar na openen?

Dat is de spoeling die ik kreeg een half jaar terug na mijn verstandskiezen trekken. Vraag me af of het nu nog goed is na een half jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.8K

Het beste antwoord

Ik kom net van de apotheek en die zegt dat die houdbaar is tot de datum die erop vermeld is, open of dicht maakt niet uit want er zit voldoende ontsmetting in het product zodat het niet "slecht" kan worden.
Ik gebruik het ook en vind dit een interessante vraag, +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de verpakking nog hebt (de kartonnen doos, bedoel ik), kun je daar zien hoe lang het spul houdbaar is na openen. Op één van de zijkanten staat rechts onderaan het symbool van een open potje. Daar kun je de houdbaarheid na openen vinden.

Ik heb hier zelf de spoeling van 500 ml staan. Bij mij staat op de verpakking: 12-M. Met andere woorden, de spoeling is twaalf maanden na opening houdbaar.

Lees ook de bijsluiter, daar staat ergens "Exp" op. Dat is de vervaldatum (expiratie), en die geldt onafhankelijk van de vraag of je de fles wel of niet hebt geopend.

Wat je dus moet doen is: neem twaalf maanden na het moment van openen (aangenomen dat op jouw verpakking ook 12-M staat), en vergelijk dat moment met de datum die op de bijsluiter achter "Exp" staat. De eerste van de twee datums is de uiteindelijke houdbaarheidsdatum van jouw spoeling.

Toegevoegd na 1 minuut:

Oh ja, mocht het spul straks niet meer houdbaar zijn: doe het milieu en de drinkwaterzuivering een plezier, en lever het flesje gratis in bij een willekeurige apotheek. Zij zullen de inhoud op een verantwoorde manier vernietigen.

Cryofiel