Ik gebruik het medicijn Sotalol voor mijn hartritmestoornissen.Kan dit medicijn slechtziendheid veroorzaken??

Ik gebruik het medicijn nu bijna 1.5 jaar en ik bemerk dat ik met mijn linkeroog steeds slechter kan zie. Is er een verband met het gebruik van de betablokker en slechtziendheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het dan droge ogen veroorzaken, wat wazig zien kan veroorzaken, ga hiermee naar je behandelend arts, deze kan je eventueel iets anders voorschrijven. •Droge ogen, wazig zien. Mensen die contactlenzen dragen kunnen door sotalol last krijgen van droge ogen. De contactlenzen kunnen dan eerder irriteren. Houd ze in dat geval minder lang in of gebruik bevochtigende oogdruppels (kunsttranen). •Als u het syndroom van Sjögren heeft, een aandoening waarbij de slijmvliezen van onder andere ogen en mond droger zijn dan normaal: u kunt meer klachten krijgen. Dit middel vermindert de aanmaak van traanvocht en speeksel. Neem contact op met uw arts als u meer last heeft van oogirritatie of een droge mond. Mogelijk is een ander middel geschikter.

Bronnen:
www.apotheek.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100