Heb ik een aandachtsstoornis ?

ik ben een jonge vrouw van 21 ondertussen en zit al super lang met problemen op psygologisch vlak ,

heb ik ben al veel down en depressief geweest en heb vaak problemen gehad op school omdat het me niet lukt om goed te leren , nu werk ik maar sta op punt meschien mijn werk te verliezen omdat ik niet gemotiveert genoeg ben ,afwezig en drommerig ben en daardoor veel domme fouten maak ...

hoe graag ik ook wil veranderen het kost me ongelofelijk veel moeite op mij te concentreren op 1 taak en me te blijven motiveren... meestal zit ik dan ook met men gedachten ergens anders waardoor de taak niet goed is uitgevoerd .

ik heb het gevoel dat ik zoooooveeel meer kan maar dat ik gewoon niet serieus genomen wordt ...

zou het kunnen dat ik inderaad een aandachtstoornis heb ,zoja wat kan ik doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht heb je niet de juiste baan. Zoek iets waar je gepassioneerd over bent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is moeilijk te zeggen waardoor het komt.
Ik heb zelf ook concentratie problemen gehad, maar door te gaan hardlopen maakt je lichaam stoffen aan zoals endorfine waardoor je je lekkerder zal gaan voelen en je concentratie toenemen.
Wat ook nog zou kunnen is dat je bepaalde vitamines mist. Vooral in de winter hebben veel mensen een vitamine D.
de dokter kan je het beste helpen. Sterkte en Sucsess
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
* een gebrek aan vitamine D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind zoiezo dat je zelf die conclusie niet mag trekken door middel van internet. Ga zoiezo al naar een huisarts idd. Plak niet gelijk en te vroeg een etiket op. Dus ga eerst na een huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
..." meestal zit ik dan ook met men gedachten ergens anders waardoor de taak niet goed is uitgevoerd ...." Vraag: Waar zitten jouw gedachten en/of waar gaan deze over? Misschien ligt in je antwoord hierop al een stukje oplossing.

Antwoorden (3)

De vraag is door ons niet te beantwoorden.
Stel dat je een stoornis zou hebben, kijk dan eens heel goed naar dingen die je echt heel leuk vindt:
Al mag het moeilijk zijn om je te concentreren op bepaalde dingen:
Met sommige hobby`s kunnen mensen met ADD zich juist heel goed concentreren en horen ze zelfs geluiden om zich heen niet meer.
ADD is geen ziekte maar gaat vaak gepaard met andere stoornissen.
Heb je slaapstoornissen, angststoornissen en stemmingswisselingen? Het lijkt zelfs wel wat op borderline en andere psychotische stoornissen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/51373-add-aandachtsstoornis.html

Mocht je echt een diagnose willen, dan begin je bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd. ADD is ook chaotisch niet te vergeten, en vergeetachtig, raakt vaak dingen kwijt, heel veel gedachten en blokkerende gedachten, taken duren langer, tijdinschattings problemen, hyperfocus idd enzovoort, enzovoort.
Het kan ook zijn dat je uitgekeken bent op je werk ,daarom misschien dat je fouten maakt en graag iets anders zou doen .
Of omdat de mensen daar je niet appreciëren wat je daar doet ,dat je het niet meer zo goed ziet zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De omschrijving van verschillende problemen wijzen erop dat er professionele hulp nodig is om jou hierin te adviseren/begeleiden.

Beschouw een aandachtstoornis niet als het probleem maar een eigenschap van een nog te vinden probleem.

Met zoveel factoren is het voor iedereen bijna onmogelijk te leren/werken.