Is magere kwark goed voor het kweken van spieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 is voeding, 2 is trainen.. wat tips voor voeding:
Als je snel massa wilt krijgen en je traint goed, kun je ook denken aan dagelijkse suppletie met:
- BCAA's / EEA's
- Vitamine D
- Magnesium
- Visolie
Als je verder genoeg eiwit binnenkrijgt via je voeding, denk aan 1-2g/kg, en je verder gezond eet komt het helemaal goed. Toegevoegd na 30 seconden:
En kwark is een goede bron van eiwitten. Bronnen:
- www.ergogenics.org
Ritsuka
11 jaar geleden
je moet daarnaast uiteraard ook trainen

Het beste antwoord

‘Kweken’ van spieren doe je door ze te trainen. Dat daar eiwitten voor nodig zijn staat buiten kijf maar voldoende toevoer in de vorm van gewoon eten is doorgaans genoeg, tenzij je excessief je spieren traint. Dan kan wat extra toevoer van eiwitten helpen maar anders worden die extra eiwitten gebruikt als brandstof of opgeslagen als lichaamsvet. Het antwoord luidt dus 'nee' tenzij je die kwark eet in een systeem met training en andere voeding, waarbij je voldoende vetten, koolhydraten en vitamines en mineralen inneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het helpt wel bedankt

Andere antwoorden (1)

Het gaat bij kwark vooral om de eiwitten die je lichaam zal omzetten om spiermassa van te maken. Dus elke voeding met veel eiwitten is goed voor spieropbouw, maar je moet hiernaast natuurlijk wel trainen telkens weer het uiterste van je spieren vragen waardoor het moet herstellen (door middel van eiwitten) en sterker wil worden (spier massa). Dus even kijken hoeveel eiwitten er in zitten voordeel van kwark is veel eiwitten weinig vetten!