Wie betaalt dagje uit voor verstandelijk gehandicapten?

Voor mijn opleiding verpleegkundige moet ik een werkstuk maken over verstandelijk gehandicapten zorg. Een van de opdrachten is om een draaiboek te maken voor het organiseren van een dagje uit met 5 bewoners.
Nu wordt er gevraagd wie dit betaalt. Gaat dit uit de AWBZ, PGB of moeten ze het zelf betalen?
Wie kan mij helpen met het antwoord en eventueel nog wat tips voor mijn draaiboek?

Heel erg bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wie betaalt hangt eerst af van de vraag of het om verstandelijk gehandicapten gaat die in een tehuis zitten of om mensen die nog thuis wonen. In een tehuis wordt een en ander betaald door de AWBZ. Thuiswonenden betalen zelf. In de tehuissituatie geldt natuurlijk de vraag of dit een extra uitje is of dat dit uitje al begroot is. Voor een extra uitje geldt dat je dan moet zoeken of er nog op de begroting ruimte te creëren is. Zo nee, dan zullen de ouder/verzorgers/voogden moeten betalen OF je moet een sponsor vinden. Uit ervaring weet ik dat de volgende uitjes gedaan zijn: * Musical Shrek; *Pretpark; *Dierentuin; *Restaurant.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100