Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie betaalt dagje uit voor verstandelijk gehandicapten?

Voor mijn opleiding verpleegkundige moet ik een werkstuk maken over verstandelijk gehandicapten zorg. Een van de opdrachten is om een draaiboek te maken voor het organiseren van een dagje uit met 5 bewoners.
Nu wordt er gevraagd wie dit betaalt. Gaat dit uit de AWBZ, PGB of moeten ze het zelf betalen?
Wie kan mij helpen met het antwoord en eventueel nog wat tips voor mijn draaiboek?

Heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wie betaalt hangt eerst af van de vraag of het om verstandelijk gehandicapten gaat die in een tehuis zitten of om mensen die nog thuis wonen. In een tehuis wordt een en ander betaald door de AWBZ. Thuiswonenden betalen zelf.
In de tehuissituatie geldt natuurlijk de vraag of dit een extra uitje is of dat dit uitje al begroot is. Voor een extra uitje geldt dat je dan moet zoeken of er nog op de begroting ruimte te creëren is. Zo nee, dan zullen de ouder/verzorgers/voogden moeten betalen OF je moet een sponsor vinden.
Uit ervaring weet ik dat de volgende uitjes gedaan zijn:
* Musical Shrek;
*Pretpark;
*Dierentuin;
*Restaurant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thuiswonende betalen dit ook vaak vanuit hun PGB.
Dit kan natuurlijk alleen als het speciaal voor gehandicapten georganiseerde dagjes uit zijn.
http://www.joyforyou.nl/dagjes-uit/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitjes mogen niet door het pgb betaald worden, daar is het zeker niet voor bedoeld. Doordat veel mensen dat toch doen (of auto's - tv's enz) wordt het pgb de komende jaren enorm gekort (helaas).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding