hee, ik had een vraag, hoe moet je , je eigen vet percentage opmeten?

Ik zou dat kraag willen weten omdat ik denk ik het overtollig vet eraf moet trainen weet iemand een manier om dit te meten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste kun je daarvoor 'bodyfat callipers' halen.
Dat is een soort tang waarmee je op verschillende plekken een huidplooi meet, en dan kun je daarna in een tabel kijken wat je vetpercentage is.

Je hebt ook weegschalen die vetpercentage meten, maar die zijn meestal niet zo nauwkeurig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb zelf deze: http://www.body-supplies.nl/accessoires-meetinstrumenten_51/defender-body-fat-caliper_441.html

Het beste kun je alles opschrijven van een bepaalde datum, de cm huidplooi, totaal vetpercentage, gewicht, omtrek arm, been, buik etc.
En dan beginnen met je aangepaste training en voeding en bijvoorbeeld na een maand weer alles meten en noteren.

Toegevoegd na 20 minuten:
Maar realiseer je wel dat je meer bent dan dat getalletje.
Ik meet zelf altijd liever mijn voortgang in prestaties: hoeveel pushups kan ik doen in een minuut, wat is mijn conditie, hoeveel gewicht kan ik wegdrukken etc.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt