Hee, ik wil graag afvallen en tegelijke tijd spieren kweken is dat mogelijk?

Ik fitness nou z'n 2 maanden en ben al 5 kilo afgevallen , maar wil nu ook spieren kweken is dat mogelijk allebei tegelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat probleem ook gehad en ik heb een heel goed resultaat gekregen met de combinatie van Weight Watchers, cardio -en krachttraining.
Met Weight Watchers zie je de eerste maand af omdat je afkickt van vet en suiker maar daarna ga je je steeds beter voelen zowel fysiek als psychisch. In 1 jaar ben ik 19 kg afgevallen. Ik ben daarbij begonnen met fitness (3 maal per week). Hierbij in acht genomen langzaam op te bouwen! Anders hou je het niet vol. Door Weight Watchers te volgen is mijn maag enorm gekrompen waardoor ik geen grote porties nodig heb om verzadigd te zijn. Ik eet ongeveer 6 keer per dag kleine porties (wat ook aangeraden is). Ik ben niet naar de workshops ofzo geweest. Gewoon de boeken gevolgd en wat kleinigheden zoals het boekje 'boodschappenlijstje' gekocht.
Nu zijn we 2,5 jaar verder en in totaal ben ik van 84 kg naar 60,5 kg gegaan wat m'n ideale BMI is.
Hopelijk kan dit bericht je helpen.
Veel succes!

Het beste antwoord

Dat kan, maar het ligt er aan wat jouw definitie is van afvallen.

Als afvallen voor jou is: getal op de weegschaal word lager, dan is het antwoord nee.
Als je je spieren beter ontwikkeld, word je iets zwaarder.

Als afvallen voor jou is: meer energie, gezonder er uit zien, slanker lijken, broeken zitten ruimer etc, dan is het antwoord ja.
Door meer spieren te kweken, gaat je stofwisseling harder werken, je spiermassa omhoog en je vetpercentage omlaag.
Ook al geeft de weegschaal een iets hoger getal aan, je bent toch slanker en gespierder.
Je kunt dan beter je maten gaan meten, omtrek arm, been, buik etc.

Toegevoegd na 56 seconden:
Het belangrijkste is dat je genoeg eet, voldoende eiwitten en groente vooral.
En (liefst) elke dag sporten. Probeer in elk geval elke dag 20-30 minuten lekker te zweten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog bedankt hier heb ik veel aan

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, zeker! Spieren kweken doe je vooral door fitness. Je kan hierbij bijvoorbeeld sit-ups doen, hiermee train je buikspieren, of jezelf optrekken aan een stang, hiermee train je je armspieren én buikspieren. Ook kun je hardlopen, dit is gezond en je kweekt beenspieren. Bovendien val je van dit soort oefeningen ook erg af! Doen dus, maar let wel op dat je niet teveel afvalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja prima , mogelijk het versterkt elkaar op zekere hoogte . Meer spier massa verbruikt meer energie ,zelfs tijdens het slapen :) . Het lang lopen , fietsen , geeft wel wat spier opbouw maar eerder calorieën verbranding , doe daar naast aan buik , borst training , wat aan de ijzers en bouw dat steeds verder op . Spieren wegen zegt men meer dat vet dan is effect van het afvallen minder op de weegschaal te zien maar des te meer in de spiegel . Heel kort door de bocht lange duur sporten (fietsen lopen ) verbranden vet . En korte zware oefeningen (gewichten enz ) verbranden ook vet maar bouwen vooral spier massa op . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem eens een kijkje op http://www.dieetschema.nu
Hier vind je echt uitgebreide schema's hoe je niet alleen veel kan afvallen. Maar ook gespierd kan worden.