Met een bepaalde regelmaat hoor ik mijn darmen weleens rommelen. Vind het een beetje een irritant geluid. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat je dat irritant vind is niet normaal... Het hoort er gewoon bij, zo zijn er windjes, zo moet je soms geeuwen (is dat niet irritant?) en boeren... Soms kraakt er wat, soms spreekt het wat, het zijn allemaal geluidjes... Het gebeurt gewoon...
Het rommelen is normaal, dat is lucht dat een kronkel maakt, een plotselinge beweging van lucht in je darmstelsel, en is heel normaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk 'n antwoord welke ik wél grappig vind! + van mij

Andere antwoorden (2)

Ja hoor. De bacterien in je darmen kunne naf en toe wat gas produceren, die dan door je spieren heen en weer worden geduwd. Dat levert dan weer geborrel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekend dat ze in werking zijn, dus is niet erg.
Ik vind ze ook irritant, maar dan vooral als het heel stil is en andere mensen dat dan horen.