Door welke psychologische factoren ervaren veel mannen een rectaal prostaat onderzoek als belastend?

Dus het met de vinger toucheren van de prostaat. Veel mannen maken daar een boel ophef over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je daar zelf geen antwoord op bedenken? Overigens vinden vrouwen een vaginaal onderzoek over het algemeen ook geen feestje hoor (en dus ook belastend).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien omdat het vaak wordt gedaan door een man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent zelf een man, dan kan je toch wel een beetje bedenken waarom wij/ons dat niet prettig vinden/lijkt?
burgos
12 jaar geleden
Wie vind een vinger in z,n kont nou lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoorden als "dat kun je zelf bedenken" voegen weinig toe. Ik vraag naar de oorzaak van die blijkbaar instinctieve weerzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was ook geen antwoord Sherpa maar een reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zijn ze vast gewaarschuwd !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krol: kweenie, 'stimulatie' van welk lichaamsdeel dan ook tijdens seks vind ik net effe anders dan in m'n blote kont en vol zenuwen bij de dok op tafel liggen - ik denk zomaar dat dat voor een rectaal onderzoek hetzelfde is.
Zolang ik niet op m'n dokter val en we niet leuk doktertje aan het spelen zijn, vind ik het niet fijn als iemand in me rondpoert.

Het beste antwoord

de meeste mannen willen niet gepenetreerd worden maar zelf penetreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zij zijn niet zo op anaal verkeer. En reageren met een instinctief ""nee"".
Pas na rationeel beschouwen, stapt men meestal wel over het bezwaar heen. Het moet toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het daar je 'private parts' zijn en men dat liever ook prive houdt.
Men geeft zich liever niet bloot, letterlijk en figuurlijk.
Je bent nogal kwetsbaar in zo'n positie, en van nature wil je liever sterk zijn en controle houden.
Een vinger in je achterste strookt daar niet mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De anus is privégebied. Mannen vinden het genant als daar een arts in gaat met zijn vinger. Ik denk dat het vergelijkbaar is met de gêne die een vrouw heeft bij het maken van een uitstrijkje.

Mannen die alleen gewend zijn om bij de vrouw te penetreren, vinden het wellicht ook een eng of onaangenaam idee dat er iets in hen gaat.