Welke obstakels komt een capsule tegen als hij in de mond wordt ingenomen en in de dunne darm moet werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Grootste obstakel zal het maagzuur zijn: als een capsule pas in de dunne darm uiteen mag vallen, moet hij bestand zijn tegen vocht (speeksel, maaginhoud) maar ook tegen het zure van de maaginhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met een obstakel? In mijn ogen is een obstakel een hindernis, iets wat de weg verspert. En zulke obstakels komt een capsule niet tegen.

De route die de capsule moet afleggen, gaat langs de volgende plaatsen:
- mond
- slokdarm
- maag
- 12-vingerige darm
- dunne darm

In elk van die plaatsen zijn factoren aanwezig die voor het verteren van het voedsel zorgen. In de mond zijn dat de tanden en het speeksel, op de andere plaatsen zijn het vloeistoffen die diverse samenstellingen hebben.

Een capsule is een soort doosje/kokertje waar de werkzame stof inzit.
Als de werkzame stof pas in de dunne darm vrij mag komen, moet de capsule gemaakt zijn van materiaal wat bestand is tegen de vloeistoffen die in het voorliggende deel van het spijsverteringsstelsel voorkomen.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag naar tevredenheid heb beantwoord.