Ik heb ongeveer 2 jaar soms last van een plek in de linkerkant van mijn keel. Wat kan dat zijn?

Het doet bijna geen pijn. Meer dat ik het even verneem. Het komt af en toe een periode opzetten (enkele keer tot een paar keer per dag) en daarna is het weer een tijd weg. Verder helemaal geen andere klachten. Mijn amandelen zijn niet verwijderd.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Naar de huisarts gaan
Pieterke
3 jaar geleden
Inderdaad even mee naar de huisarts

Antwoorden (1)

Oorzaken van keelpijn aan één kant:
De meeste mensen hebben minstens een keer in hun leven keelpijn ervaren. Het ongemak wordt vaak veroorzaakt door een verkoudheidsvirus. Wanneer slechts één kant van je keel pijn doet, kan dit wijzen op een specifieke oorzaak van je klachten, bijvoorbeeld met betrekking tot je amandelen, lymfeklieren of lymfatisch weefsel. Of de keelpijn kan gewoon het resultaat zijn van een tandabces of infectie. (Zie link voor meer informatie)

Huisarts raadplegen:
Als je keel aan één kant erg pijnlijk is, is de oorzaak meestal een virale infectie, zoals verkoudheid. Het is echter belangrijk om je huisarts te raadplegen als een zere keel herhaaldelijk weggaat en weer terugkomt.