Wat kan je doen tegen vastzittende hoest die ook met hoestdrank Niet los komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Speciaal pilletjes nemen voor "vast zittende slijm in de keel"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol met codeïne vragen aan huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een Rennie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inhaleermiddelen met zogenaamde etherische oliën zoals eucalyptus, tijm en menthol, maken het wat gemakkelijker om te ademen. Omdat je het middel oplost in heet water en daarna inhaleert, bereiken de stoffen ook de dieper gelegen delen van de luchtwegen. Samen met de stoom zorgt dat voor een verdunning van het slijm en een verkoeling van de geïrriteerde slijmvliezen. Krachtiger werkende middelen tegen vastzittende hoest bevatten meestal acetylcysteïne, broomhexine of carbocysteïne.

Hoesten gaat meestal over binnen twee weken, dus je hoeft niet meteen naar de huisarts. Het is wel verstandig om naar de huisarts te gaan als je na twee weken nog steeds hoest, als het slijm dat je ophoest rood of groenig van kleur is of als je er koorts bij hebt. Bij ernstige benauwdheid, pijn of vreemde geluiden bij het ademhalen moet je altijd een huisarts inschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stomen met kamille. Zijn speciale plastic "hulpstukken" voor zodat het stomen effectiever werkt. Bij mij werkt dit altijd perfect. En zorgen dat je lichaam rust krijgt om te genezen, anders duurt het alleen maar langer.