Hoe kan het dat mijn gipsvoet helemaal vervelt?

Het is afneembaar gips. Dus smeer hem na het douchen ook in. Maar toch hangen de vellen eraan. Hoe kan dit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Ik heb nog even verder voor je gezocht, maar het schijnt een normale reactie te zijn van je huid op het langdurig afgesloten zijn van de buitenlucht door gips.

Je huid vernieuwt zich voortdurend, waarbij je normaliter geheel ongemerkt de hele dag door kleine schilfertjes verliest. (De meeste hiervan vind je in je hele huis en kleding terug als stof). Wanneer je voet nu voortdurend ingesloten is, vernieuwt de huid zich wel (en vermoedelijk nog wat sneller door het genezingsproces en de vochtige warmte), en gaat dat proces sneller, zodat het geen stofjes zijn maar velletjes. Vergelijk het maar met als je verbrand bent ; dan wil je lichaam ook versneld van die huid af). Maar hier is het hele proces dus duidelijk zichtbaar, omdat je huid natuurlijk elke dag maar heel kort aan de lucht is blootgesteld, en het hele proces zich dus onder het gips afspeelt.

Het kan dus geen kwaad, en je kunt de velletjes die los zitten er gewoon afwrijven zonder dat het enig kwaad kan.