Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat het in z'n werk als je van apotheek wil veranderen?

volstaat het je nieuwe apotheek bij je huisarts te melden, of moet je het eerst regelen met je ziekenfonds?
subvraagje: kan je met herhaalrecepten van je oude apotheek terecht bij je nieuwe?

Rieneke1
14 jaar geleden
8.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben even geleden verandert van apotheek (in mijn eigen woonplaats) en het enige wat ik gedaan heb is dat ik het heb doorgegeven aan de doktersassistente. Je meld bij de nieuwe apoteek dat je bij hun ingeschreven wil zijn en de nieuwe apotheek kon zo in de computer mijn medicijn gebruik opzoeken. Dus melden bij je huisarts is voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben zelf nu bijna 2 weken geleden verhuist.
Ik heb gezegd, ik ga verhuizen.
blabla verder hoefde ik niks te doen.
Meld je gewoon aan bij een andere en geef je gegevens.

Geregeld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je hoeft dit niet bij je verzekering te melden (tenminste, heb ik niet gedaan en is altijd goed gegaan). Je moet het wel even bij je huisarts melden en bij de andere apotheek inschrijven, vergeet je legitimatie en inschrijvingsbewijs van de verzekering niet! Het is ook handig om bij je huidige apotheek een lijst te vragen met je medicatiehistorie zodat je deze bij de nieuwe apotheek kunt afgeven, zij weten dan wat je al hebt geslikt of slikt bij een evt nieuw recept kan de apotheker/assistente dan zien of er interacties zijn met je andere medicatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook zo dat je met je recept bij elke Apotheker terecht kan altijd makkelijk als het bij de een heel erg druk is en je hebt haast dan ga je naar de andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding