Denk je dat jouw zelfbeeld overeen komt met het beeld wat anderen van jou hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Abolsuut niet; ik heb een totaal ander beeld van mezelf dan anderen zien.. anderen zienm ij als een krachtige, zeer zelfstandige en voortvarende dame die nooit de moed laat zakken en altijd voor een ander klaar staat en en maar door en door gaat..
In werkelijkheid ben ik meer een heel intens verdrietig en door het leven geplaagd persoon dat probeert te overleven en daar verschillende maskers voor heeft aangeschaft waardoor zij mede kan functioneren...en anderen kan helpen in dezelfde situatie waardoor ze zichzelf nog net niet helemaal verliest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je eerlijke antwoord. Dat zal vast vaak erg moeilijk zijn, al die maskers... is het een manier van overleven wat ik hieruit opmaak? +1 voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, zonder die maskers werd het wel erg zwaar...dank voor je puntje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10 voor je antwoord, wat me best geraakt heeft. En voor het feit dat je ondanks je verdriet toch de kracht weet op te brengen om anderen te helpen!

Andere antwoorden (10)

Ik hoop dat het overeenkomt, maar ik kan natuurlijk niet in de perceptie van anderen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind mezelf een aardig/vriendelijk/intelligent/onhandig/ongezond mens
en denk dat de mensen om mij heen dat ook vinden.
Heb tenminste nog niemand horen zeggen dat ik het tegendeel van dit alles ben, hoe er in de wandelgangen over mij gesproken wordt weet ik niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ken jij wandelgangen??
Not at all...

Gezien het feit dat ik er zelf niet al te veel moeite aan doe om ronduit over mezelf te praten. En gezien het feit dat de grote hoeveelheid aan info die ik wel prijs geef over mezelf. Echter en alleen het topje van de ijsberg is. Zijn mensen in mijn omgeving relatief snel van mening dat zij mij kunnen doorgronden en mij dus goed kennen. Dit is best leuk als je er over nadenk. Want ze weten een 10 misschien 15%, waar dan een beeld op word gevormd...

En dit leid er met enige regelmaat toe dat mensen mij heel erg onderschatten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beelden worden snel gevormd is inderdaad mijn ervaring. Alsof je hier een heel persoon aan kunt hangen. Stoort het je, wanneer je onderschat wordt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat antwoord was te verwahten Marita...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar :) Sterker nog, ik zou verrast zijn als je met 'ja' had geantwoord ;)
tot mijn verbazing vinden anderen mij vaak aardiger dan dat ik mezelf inschat.
ben nogal een eigenheimer die sterk haar grenzen aangeeft, maar blijkbaar wordt dit niet als negatief ervaren door m'n omgeving.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kunnen duidelijkheid en eerlijkheid toch vaak wel waarderen. Ze weten in ieder geval wat ze aan je hebben en dat is ook wat waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dezelfde ervaring, mensen kunnen duidelijkheid en eerlijkheid van een ander (mij) waarderen, wellicht omdat ze het zelf wel willen maar niet altijd toepassen. Als ze maar zien dat jouw onderstroom harstikke klopt!
Ja, ik ben een open boek, van kaft tot kaft. Geen probleem ; ik ben die ik ben, met de goeie en de slechte kanten en daar hoef ik niet omheen te draaien. Take it or leave it. Ik moet er niet aan denken altijd een masker te moeten dragen om mensen te behagen ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zeker niet. Veel mensen vinden mij heel wat waard, maar ik vind van niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komop zeg,je hebt ook al een gebruikersnaam waarmee je jezelf niet erg hoog inschat. Waarom heb je een lage zelfdunk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als veel mensen jou heel wat waard vinden, dan zal dat zeker waarheid zijn. Misschien kun je eens via hun visie naar jezelf kijken. Iedereen is de moeite waard, per definitie! Een +1 voor je eerlijke antwoord.
Mijn zelfbeeld wisselt ook nogal eens.Er zijn tijden dat ik heel goed in mijn vel zit maar het komt ook voor dat ik denk,laat maar.Wat ik van mijn omgeving hoor is dat ik een actieve,opgewekte en energieke vrouw ben.Maar het hangt er ook vanaf wie je het vraagt natuurlijk.Ik ben heel onzeker over mijn uiterlijk en vind mijzelf beslist niet mooi maar men vindt mij toch over het algemeen wel aantrekkelijk Als ik een feestje heb ofzo wissel ik wel 3of 4 keer mijn outfit .Echtwaar. En als ik een volle kamer of feestzaal moet binnenstappen breekt het klamme zweet mij uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zelfbeeld wordt door mij ervaren, als ik in mijn. Het beeld wat anderen hebben kan zo verschillend zijn. Daar komt nog bij dat een ieder dingen ziet die weer een ander anders ziet. Het zelfbeeld van jezelf is het innerlijke bewustzijn met in de ego de karakteristieken die bij de persoon horen. De innerlijke belevenis wereld dus jouw beeld is geschapen met liefde en elementen die je pad gaan bepalen. Dit is uniek voor iedereen. Het is jouw eigen. Maar het is duidelijk dat anderen bij jou karakteristieken vind en bij herhaling, dan is het jij ook een beetje jouw. Hij of zij is herkenbaar aan de ogen een gelaatsuitdrukking maar ook innerlijke belevenissen. Ben je goedlachs ben je overgevoelig, ben je trouw, ben je gul kan je liefde geven. Zo kun je een toiletrol volschrijven. Maar het zelfbeeld is gekoppeld aan je innerlijk. Sta je stevig in je schoenen, ben je onzeker etc. Op de foto van mij staat een gulle lach die is gekoppeld aan mijn geluksgevoel, en positieve grondhouding. Iedereen zegt kijk daar is Addy want die lacht altijd. Ze hebben gelijk, maar ik heb ook verdriet, of een hartversnelling, ook ik huil wel eens, ook ik heb pijn, en toch ben ik een gelukkig mens. Ik heb geen angst, en ben verbonden met ik in mijn. Het diepere zal soms gezien worden door bijvoorbeeld je geliefde. Immers als twee personen besluiten verder te gaan blijven het verschillende personen. En als de liefde wordt bevestigd weet jij meer van die ander dan anderen. Na vele jaren van liefde heb je geen woorden meer nodig want dan spreken ogen boekdelen. Je voelt de liefde dichtbij als de ander verweg is. Het beeld van de ander kan tot je verbeelding spreken. Maar eigen innerlijke liefde een beetje houden van jezelf dan vind je jou je ware ik, jouw zijn, in mijn. Je beeltenis voor altijd. Je eigen pad. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vraag die je jezelf wel eens vaker stelt.
Soms doe je misschien dingen omdat ze beantwoorden aan het beeld wat je denkt dat een ander van jou heeft. Dan werk je bewust aan je imago. Als je binnen een bepaalde kring bijvoorbeeld als grappig bekend staat (of dat denk je athans) heb je meer dan ergens anders de neiging om ad rem te zijn. Ook je beroep en/of je functie kunnen soms zo'n rol van je vragen.
Verder geloof ik dat de mensen die het dichtst bij je staan ook het meeste van je eigen zelf te zien krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet, want iedereen beoordeeld anderen anders. dus ik beoordeel mezelf anders dan anderen mij.