hoe laat ik mensen luisteren naar me en dat ze doen wat ze word opgedragen?

Verstandelijk beperkte mensen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Door direct te zijn, en duidelijke vragen te stellen.
Zorg dat ze niet denken dat het een vrijblijvende vraag was maar dat het echt gedaan moet worden.
Vergeet niet een compliment te geven als het gebeurd is
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, niet zeggen 'kun je misschien eventjes bladiebla', maar 'ik wil dat jij nu dit en dat gaat doen, als we klaar zijn gaan we bladiebla'. Natuurlijk wel op een vriendelijke respectvolle toon.
Door dat te leren op een opleiding die daarvoor nodig is. Je kunt hier niet algemeen een antwoord op geven, dat heb je zelf ook al ondervonden zie je andere vraag.

Je kunt mensen niet dwingen iets te doen wat ze niet willen en dat is ook niet goed. Zorg dus dat ze WILLEN om datgene te doen wat jij wil. Zorg dat ze van binnen gemotiveerd worden. Dat kan via belonen (als jij nu even dit doet dan gaan we straks samen dat) of uitleggen (het is gezond, belangrijk, verstandig als je dit of dat doet want anders gebeurt er zusenzo).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leef je in hun in en spring op hun niveau in. Omdat ze er uit zien als volwassene, betekend het niet dat ze dat ook daadwerkelijk zijn. Formuleer je vragen in korte, duidelijke zinnen en geef 1 opdracht per keer. Dus niet 'Hang je jas aan de kapstok in de gang en zet je schoenen daar onder maar pas als je de modder er af hebt gehaald.'