Hoe komt het dat ik me flauw voel in de douche en rode vlekken erna krijg?

Als ik aan het douchen ben heb ik na ongeveer een kwartier een gevoel van beginnend flauwvallen. Vaak trekt dit gauw weer weg maar soms moet ik echt even gaan zitten. Ik douche niet met heel heet water. Ook krijg ik na het douchen rode vlekken op vooral mn benen waar ze het meest bruin zijn en het meest in d zon geweest. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kwam hier laatst een vraag voorbij dat je bloedvaten open gaan staan van heet douchen, en dan daalt je bloeddruk. Daar kan je van flauwvallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom sta je dan ook een kwartier onder de douche? De gemiddelde douchetijd is 8,4 minuten (zie http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/gemiddelde-douche-tijd.250093) dus je staat er bijna twee keer zo lang onder als de gemiddelde persoon. Ik zeg niet dat het bijna flauwvallen hierdoor komt, trouwens, maar goed zal het zeker niet zijn, ook niet voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik vind het niet lekker om op de klok te kijken bij zoiets ontspannends als douchen. Als ik 's-morgens mijn zweet afspoel voor ik naar mijn werk ga, ben ik met 5 minuten klaar. Maar als ik in het weekend lekker de tijd heb, sta ik er veel langer onder. Anderen rijden auto, spuiten hun tuintje met gif, en ik gebruik af en toe wat meer warm water.

Het beste antwoord

Is er genoeg verluchting in uw badkamer? Kan aan de warmte liggen dat je je flauw voelt. Misschien dit even nakijken. Bij blijvende klachten arts raadplegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Aanvulling: Heb je een geiser in je badkamer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij niet en het we hebben een klein raampje dat hou ik nu open en dat helpt wel. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Die rode vlekken klinken als een (milde) vorm van eczeem. Ga daarmee naar de huisarts om te kijken of een zalfje zin heeft.
9 jaar geleden
en dat flauwvallen kan komen doordat je een tijdje staat en als je een lage bloeddruk hebt krijg je hier last van