hogere hartslag tijdens het inslapen?

hallo, even een vraagje. Ik heb al een tijdje last van hyperventilatie en alle klachten die daar; Ik neem ook Lorazepam maar niet op dagelijkse basis.

Nu slaap ik de laatste tijd slecht, ben weer gaan hyperventileren en heb sinds een paar dagen een last van een drukken gevoel op men borst; dat hoorde bij het zorgen maken zij mijn dokter.

Maar wanneer ik in slaap probeer te vallen is het precies op het moment dat ik slaap wil vallen mijn hartslag omhoog schiet... kan dit?

want het zorgt wel voor vele slapenloze nachten!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Het kan wel degelijk,
Dat komt waarschijnlijk omdat je bang bent dat er iets "ergs" gaat gebeuren,
ook al heb je dat zelf niet door en gebeurd het onbewust.
Zit je momenteel in een periode met veel stress?

Ik heb namelijk ook een tijdje zulke klachten gehad, en dat was heel vervelend, maar op een gegeven moment wordt het minder, en voel je het niet meer.
Omdat je dan ook onbewust, er van bewust bent, dat er toch niks gebeurd.
Ik had vaak het gevoel van flauwvallen etc.
Is nooit gebeurd, en op een gegeven moment realiseer je het pas

Veel sterkte en succes!
Je komt er wel doorheen!
Als je hulp nodig hebt? stuur me maar een PBtje ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Is het hyperventileren echt snel, of meer diep ademhalen en het gevoel krijgt, of je weinig tot geen lucht meer krijgt?

eventueel globusgevoel?
Globusgevoel uitleg?: (zie bron)

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh trouwens,
Je moet zeker niet minder doen, of je juist opsluiten in een kamertje, want dan gaat het proces veel langzamer.
Probeer toch gewoon je normale dingen te doen!
Het is op sommige situaties lastig, dat weet ik, maar probeer het toch te doen.
Want ik denk dat je vast ook wel wilt dat dit zo snel mogelijk voorbij is.

Nogmaals veel succes!