op school met gym gingen we een kwartier rennen en elke minuut kijken wat onze hartslag was bij bij ging die de hele tijd op en neer is dit normaal?

op school met gym gingen we een kwartier rennen en elke minuut kijken wat je hartslag was, bij mij ging die van 213 naar 160 en dan weer richting de 200 en zo ging die de hele tijd op en neer nu moet ik een verslag maken en verklaren hoe dat komt ik weet alleen niet hoe dit komt en of dit normaal is

Toegevoegd na 5 uur:
het komt niet doordat ik hard en zacht ging rennen want het was de piepjes test dus je gaat steeds harder rennen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe heb je je hartslag gemeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet eigenlijk niet hoe het heet je moet in iedergeval een band om je middel doen en een horloge ik dacht eerst dat het gewoon aan dat ding lag maar voor mij gebruikte een ander meisje uit me klas um en daar deed tie wel normaal...
SnakeEye
11 jaar geleden
Het zou juist niet goed wezen als je hem niet voelde tikken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is vast wel meer uitleg gegeven over het hart. Zo niet dan is het de bedoeling dat je die informatie opzoekt.
Waarom gaat je hartslag omhoog bij inspanning?

Antwoorden (1)

Je hartslag hangt af van hoeveel inspanning je doet. Je hartslag die hoog opliep is waarschijnlijk omdat je een spurtje hebt gedaan. De verklaring voor een dalend hartslag is dat je toen waarschijnlijk op je eigen tempo hebt gelopen, wat je hart weer normaal laat pompen, want dat ben je gewoon. :)