Wat zijn de voordelen van doping in de sport?

Het enige wat ik weet is dat het betere prestaties levert.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is HET voordeel, wat had je nog meer gewild? Sport=winnen, winnen doe je door een betere prestatie te leveren dan de ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom vroeg ik het ook, omdat ik alleen maar dat voordeel kon bedenken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het gaat niet over de nadelen, maar over de voordelen. zie vraag.

Het beste antwoord

Het zorgt dat de spiercellen (in de spieren die je gebruikt tijdens het doping gebruikt) zich vaker en sneller vermenigvuldigen waardoor je dus minder lang en minder intensief hoeft te trainen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doping wordt gebruikt door sporters die in korte tijd hun 'sportieve' prestaties willen verbeteren. De voordelen die hieruit voort kunnen vloeien, zoals aanzien, geldelijke beloning of betere contracten, spelen een belangrijke rol. Daarnaast wordt doping ook gebruikt omdat men denkt 'zonder' geen vooruitgang meer te kunnen maken. Sommige sporters denken dat 'iedereen gebruikt' en dat het er dus bij hoort. Het willen verkrijgen van een gespierder of slanker uiterlijk kan ook reden zijn voor het gebruik van doping.

Toegevoegd na 2 minuten:
voordelen, direct of op korte termijn, de sportieve prestaties. En op de langere termijn betere contracten, beloningen.
Ook het uiterlijk speelt een rol mee, gespierder en/of slanker dmv doping.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klein nadeeltje, maar niet om over het hoofd te zien:
Twee termen die veelvuldig worden gebruikt in verband met doping zijn androgeen en anabool. Androgenen zijn stoffen die de mannelijke eigenschappen, waaronder de seksuele kenmerken, in stand houden. Indien men van buitenaf stoffen met een androgene werking toedient, dan registreert het lichaam dat er een overvloed van deze stoffen aanwezig is en het zal de productie van lichaamseigen androgenen verlagen. Bij gebruik van hoge doses leidt dit binnen een aantal weken tot verschrompeling van de teelballen, onvruchtbaarheid en andere bijwerkingen.

:)

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is een aanvullende link met korte uitleg wat betreft lichamelijke risico,s:

http://www.welingelichtekringen.nl/gezond/49594/wat-doping-met-je-lichaam-doet-3-soorten-uitgelicht.html