Formeel is het stellen van de diagnose "kanker " een conclusie uit soms een lange weg door het medisch circuit.
Toch zijn er bepaalde lichaamsignalen die kunnen wijzen op dat er MISSCHIEN kanker in het spel kan zijn.
De bekendsten daarvan zijn:
-slecht helende wondjes terwijl dit normaal niet zo is.
-Spruw in mond en keel bij volwassenen
-onverklaarbaar gewichtverlies.
-Bloed uit de anus (is meestal een poliep)
-knobbeltjes in de borst (kan zelden ook bij mannen voorkomen)
-onverklaarbare bloedarmoede.
Dit zijn enkele van de belangrijke aanwijzijngen waarmee
u in oveleg met de arts moet zien te komen.
Bedenk wel dat bovenstaande verschijnselen zich ook door bacteriele infectie, virus of andere oorzaken kunnen voordoen, die veel minder akelig zijn dan kanker.
Ik heb een gezegde gelanceerd
"er is niets zo kankerverwekkend als te denken dat alles kankerverwekkend is"
Daarmee geef ik aan dat de stress die angst voor kanker
veroorzaakt een killer kan zijn voor je levensgeluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

als de dokter dat heeft gezecht

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk ook eens op deze sites: http://forum.fok.nl/topic/873439

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=16086
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de dokter dat na een grondig onderzoek tegen je zegt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je de mallemolen van onderzoeken hebt ondergaan, en de artsen je deze uitslag geven.
Rieneke1
14 jaar geleden
als je onderzoeken hebt gehad waaruit blijkt dat je kanker hebt.
dat kan je niet zelf bepalen
14 jaar geleden
wanneer je zelf iets merkt, daarmee naar de dokter gaat en de dokter je daarna doorstuurd naar het ziekenhuis. Vervolgens buigen artsen zich erover en pas wanneer de ARTS het bevestigt heeft, DAN heb je kanker.
Ik weet het want mijn moeder heeft kanker gehad.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat de dokter/specialist je heeft onderzocht, en kenbaar heeft gemaakt dat je deze ziekte hebt. Dus nadat de diagnose is gesteld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de bevestiging gekregen hebt van een arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat je je meldt bij huisarts met klachten, verwijst die je naar een specialist (bijv. Internists/Oncoloog). Na een aantal bloedtesten, foto's, Pet-Ct scans en evt. een biopsie van weefsel en/of beenmergpunctie wordt er een diagnose gesteld. Hieruit krijg je te horen of het kwaadaardig is.

Zelf heb ik dit traject ondergaan nadat kleincellig longkanker bij me werd vastgesteld. Jawel, ze heben kwaad met nog meer kwaad succesvol bestreden! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kanker kan goed of kwaadaardig zijn.
Hiervan kun de arts al een vermoeden hebben omdat de goedaardige rond en afgebakend, en het omliggende weefsel respecteert !..
De kwaadaardige doet dat niet en groeit door andere weefsel heen.
De definitieve uitslag krijg je pas na het laboratorium onderzoek alwaar het weefsel onderzocht wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een (uitgebreid) onderzoek in een ziekenhuis. Kanker is niet simpel zelf vast te stellen en ook niet door de huisarts.