wat kan ik doen aan een stijve nek, heb gisteren in een verkeerder houding gezeten(gok ik) en nu kan ik mijn nek en arm bijna niet bewegen

wie heeft snelle tips, warmte bron heb ik er al op..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Vooral warm houden zodat je nek beweeglijk blijft. Door kou wordt hij steeds stijver, een warmtekussen wat in de magnetron opgewarmd kan worden doet wonderen. En - hoewel het pijn doet, ik weet er alles van - tóch zo goed en vaak mogelijk bewegen blijven! 's Nachts in bed een sjaal om doen, enerzijds blijft de nek warm en anderzijds ondersteunt de sjaal je nek. Tevens een neksteunkussen aanschaffen , maar pas op voor de goedkope varianten. Ik heb er inmiddels 3 waarvan er 2 echt niet voldoen. Liefst van dat nasa schuim, dit neemt de vorm van je nek aan en ondersteunt redelijk goed. Verder smeren met Voltaren of Midalgan. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem eerst een wat lange en vooral hete douche! Onder het douchen ga je pijnlijke delen wat bewegen of wat belasten. Evt. na douchen beetje tijgerbalsam/midalgan of zoiets erop smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak loop je dat op als je hoofd in een niet comfortabele positie ligt tijdens de slaap en dan ook nog vooral als het afkoelt sterk, dan krijgen die nekspieren het even hard te verduren en spannen dan samen, verkrampen dus om de zaak te immobiliseren en dat is de pijn die je voelt...

Goed warm houden, das om en midalgan of tijgerbalsem erop doen... En uitzitten de rit, tot het voorbij is, je hoeft niet naar de arts, of eerste hulp in dit geval... Je moet het uitzitten, en het duurt tot het voorbij is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ze wel bewegen maar dat doet vermoedelijk pijn. Mogelijk heb je een spierdeel verrekt of heb je op de tocht gezeten. Er zijn wel middeltjes tegen. Zalfjes die warmte maken en de spier versoepelen. Maar het gaat ook vanzelf wel over. Ga je naar een dokter ermee dan zal hij of zij mogelijk met een ruk de spier weer lang leggen als er geen ernstiger oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warme douche of een lekker warm bad!
Kersenpit in je nek leggen.
Blijven bewegen!!!( heel erg belangrijk)
Tijgerbalsam erop smeren, eventueel paracetamol gebruiken om de pijn wat te verzachten.
Zoek een lekkere masseur die het even los maakt.

Succes!